Bol laat .com vallen

Bol neemt afscheid van het laatste gedeelte van haar naam. Waar bol bijna 25 jaar geleden nog duidelijk moest maken dat het een online winkel was, is dat inmiddels niet meer nodig. Ook de huisstijl krijgt een opfrisbeurt, met meer speelse vormgeving en kleurgebruik.

In het nieuws. De merkupdate wordt de komende jaren geleidelijk doorgevoerd in alle uitingen. De oude visuele stijl zal ook nog regelmatig te zien zijn, bijvoorbeeld op verpakkingen, omdat die niet zomaar worden weggegooid.

De details. Niet alleen de merknaam verandert, ook de visuele stijl is subtiel aangepast.

  • Dit is onder andere terug te zien in meer speelsheid in de typografie, fotografie en een uitbreiding in het kleurgebruik.
  • Het herkenbare blauw van bol blijft. Klanten zien de nieuwe huisstijl onder ander terug in de app, op de website, in campagnes, op de cadeaukaart en op verpakkingen.
  • De eerste campagne in de nieuwe stijl is de wonen-campagne die vanaf oktober is te zien.

Flashback. In 1999 werd bol in Nederland opgericht vanuit een bouwkeet in Vianen. Bol was de eerste online boekenwinkel van Europa.

  • Ruim 20 jaar later is bol één van de grootste online e-commerce platformen van België en Nederland met een assortiment van 35 miljoen artikelen in tientallen productcategorieën, met focus op non-food.
Meer