“Lokale handelaar laat zien dat hij kan overleven tijdens Black Friday”

Terwijl internationale webshops uitpakken met grote kortingsacties op Black Friday, is het voor de lokale Belgische handelaren minder evident. Toch ziet Greet Dekocker, managing director van de overkoepelende e-commerce-organisatie Becom, veel potentieel.


Beluister hier het volledige interview met Greet Decocker:


  • Dekocker legt uit: “Black Friday is een internationaal fenomeen. Maar de lokale handelaar manifesteert zich daar meer en meer in en laat zien dat ook lokale kortingen en promoties kunnen overleven in een dergelijke internationale stroom. Bij Becom zijn we de lokale handelaren aan het verzamelen op een platform, localday.be.”
  • “Het assortiment van lokale handelaren is verschillend van dat van de grotere spelers. In een online omgeving is het sowieso de bedoeling voor een lokale handelaar om zich te differentiëren in andere types en een andere kwaliteit van producten.”
  • “Op die manier kan je als handelaar op zo’n dag ook andere promoties stellen. Het is eerder een beetje een strijd rond assortiment dan rond prijs.”

Een budgetstrijd met Black Friday

  • Volgens Dekocker is het de bedoeling dat kleine handelaren tijdens Black Friday via het platform op kunnen boksen tegen de grotere spelers.
  • “De digitale tijd heeft niet alleen de klassieke media als drager, maar ook social media. Daar zien we ook heel veel actie en campagne van eerder lokale ondernemingen.”
  • “Dat is een moeilijke strijd. Het blijft een budgetstrijd op vlak van marketing. Als lokale handelaar moet je een poging doen om de sterktes die hebt, te laten zien. Veel lokale handelaren hebben bijvoorbeeld een fysieke omgeving en kunnen een combinatie doen van fysiek en online.”
Meer