Platenlabel Thibaut Courtois doet mee aan NFT-rage

Artist Amplifier, het dj-bedrijf waar Rode Duivel Thibaut Courtois aandeelhouder van is, brengt muziek uit in de vorm van NFT’s, digitale souvenirs die online geveild worden.

NFT’s zijn dé hype van het moment in het cryptowereldje. Het gaat om unieke tokens of digitale certificaten die verifieerbaar zijn volgens dezelfde blockchain-technologie als bitcoin en waarvan de uitgevers hopen dat ze digitale verzamelobjecten zullen worden.

Artist Amplifier kondigt aan over ruim een week zes soorten digitale tokens te veilen van The Mask, de nieuwe single van de Belgische dj’s Sem Thomasson en Kid Noize. Het duurste NFT is gekoppeld aan authentieke versies van het nummer en 3D artwork. Bovendien geeft het digitale certificaat recht op een studiosessie en een ontmoeting met Sem Thomasson en Kid Noize, die in Wallonië bekend staat om zijn apenmasker. Kid Noize geeft als toetje dat masker ook weg.

Kid Noize en Sem Thomasson – Artist Amplifier

De celebritystatus van Thibaut Courtois, een grote muziekliefhebber, moet de nodige ‘buzz’ opleveren voor de veiling. Eind 2019 raakte bekend dat de doelman van Real Madrid aandeelhouder werd van de Hasseltse dj-school en het bijhorende platenlabel.

Sem Thomasson is al jaren vaste klant op Tomorrowland. ‘We staan voor een nieuwe technologische revolutie. In de toekomst zullen alle kunstenaars die digitale kunst maken zoals muziek, video, 3D ontwerpen, game skins of digitale tekeningen, de authenticiteit van hun werk kunnen aantonen via de blockchain. Voor veel mensen zal dit als Chinees in de oren klinken maar je kan het vergelijken met een kunstwerk dat geveild wordt op een kunstveiling maar dan in de digitale wereld’, zegt de Hasseltse dj in een persbericht.

Meer