Klimaatengagement bedrijven: vaak groot verschil tussen beloftes en beleid

Grote bedrijven spreken hun steun uit voor zuivere energie en maatregelen die de klimaatverandering moeten tegengaan, maar dat woordelijk engagement kan vaak niet in het lobbywerk van de ondernemingen worden teruggevonden. Dat is de conclusie van een rapport van de denktank Ceres, die een duurzame economie wil promoten, gebaseerd op een analyse van de honderd grootste beursgenoteerde bedrijven in de Verenigde Staten.

De onderzoekers stelden vast dat 90 procent van de bedrijven in de S&P 100

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.