‘Genummerde flessen zijn vaak niet meer dan een verkoopvalstrik’

Wijnexpert Frank Van der Auwera legt je piekfijn basisbegrippen uit de wijn- en drankenwereld uit

Onlangs kreeg ik er door een gastheer weer eentje trots onder mijn neus geduwd: een rode basisbordeaux met op het rugetiket een nummer dat het aantal geproduceerde flessen aangaf. En hij keek daarbij alsof hij een fles van minstens 250 euro droeg, ook al liep de cijfercode in de tienduizenden.

Op marketinggebied is zo'n nummering natuurlijk heel sluw, want het roept associaties op van een

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.