Start-up lanceert luxe-Netflix voor bioscoopfilms

Een bioscoopfilm meteen bij uw thuis bekijken. Het is mogelijk als u er 15.000 dollar opstartkosten voor wil betalen, en tot 2.500 dollar per film.

Red Carpet is een streamingdienst, zoals Netflix en Disney+, alleen krijgt u ook de kans om bioscoopfilms te bekijken, zelfs op de dag dat ze in première gaan. Het bedrijf moet dan wel eerst een speciaal systeem komen installeren die verbinding maakt met een beveiligde mediaserver. Dat kost 15.000 dollar.

Daarnaast moet u nog eens tot 2.500 dollar betalen wanneer u zo’n film bestelt. U mag de film dan maximaal twee keer bekijken, binnen de 36 uur. En dan moet u nog eens 13 dollar per maand neerleggen voor een abonnement.

Ervaring in Hollywood

Prijzige grap, maar Red Carpet is dan ook gericht op de superrijken. En het lijkt te werken. De start-up is in oktober opgericht door Fredric Rosen en Dan Fellman – geen onbekenden in Hollywood – en er zouden nu al 100 gezinnen lid zijn. Rosen en Fellman schatten dat er in New York en Los Angeles 500 tot 1.000 gezinnen tot hun doelpubliek behoren, en nog eens 50 tot 100 in de grootste Amerikaanse steden. Voorlopig is Red Carpet enkel beschikbaar is de VS.

De start-up werkt samen met tien filmproductiemaatschappen waaronder Paramount Pictures, 20th Century Fox, Warner Bros. en Lions Gate Entertainment. De populairste film die het bedrijf momenteel in de aanbieding heeft is Ford v. Ferrari.

Lees ook:

Meer
Markten
Mijn Volglijst
Markten
BEL20