YouTube
MrBeast haalt PewDiePie in en wordt populairste YouTuber
De Amerikaanse MrBeast, die in het echt gewoon Jimmy Donaldson heet, is officieel de populairste YouTuber van het moment. Hij haalde gisteren zijn voorganger PewDiePie in en heeft op dit moment meer dan 112 miljoen volgers. Wat ging er aan vooraf? Wat is er veranderd? Bekijk MrBeasts nieuwste video hier:
Vanaf deze kerst wordt YouTube ook een winkelplatform
Elke dag komen miljoenen kijkers naar YouTube om de nieuwste gadgets en schoonheidsproducten te bekijken die de makers van de site promoten. De meesten van hen gaan dan weg om een aankoop te doen. Nu wil YouTube een deel zijn van dat proces. “YouTube heeft een enorme winkelopportuniteit”, zegt David Katz, vicevoorzitter van YouTube Shopping. […]
Reclame-inkomsten YouTube overtreffen gezamenlijke omzet grote muzieklabels
Het videoplatform YouTube heeft tijdens het derde kwartaal van dit jaar bijna 7,21 miljard dollar inkomsten uit reclame gegenereerd. Dat betekende een stijging met 43 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit een analyse van de nieuwssite Music Business Worldwide, gebaseerd op cijfers van het Amerikaanse technologiebedrijf Alphabet, het moederconcern van YouTube. “Dergelijke […]
YouTube betaalt jaarlijks 10 miljard dollar uit aan contentleveranciers
Het videoplatform YouTube, eigendom van Google, heeft de voorbije drie jaar aan producenten van content meer dan 30 miljard dollar vergoedingen uitbetaald. Dat heeft Neal Mohan, directeur productie bij YouTube, gezegd. Hij voegt eraan toe dat het partnerprogramma van het platform inmiddels maandelijks meer dan twee miljoen actieve videoproducenten telt. Met die cijfers wil YouTube […]
Videoplatform YouTube haalt steeds meer reclamebudgetten bij televisie weg
Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar zijn de inkomsten van het videoplatform YouTube, onderdeel van het Amerikaanse technologieconcern Alphabet, met bijna 50 procent toegenomen. Die resultaten weerspiegelen volgens een aantal analisten de toenemende bijval die het platform bij het wereldwijde publiek geniet. YouTube vormt volgens hen daarbij ook een bijkomende bedreiging voor de traditionele […]
Reclame levert YouTube bijna 55 miljoen dollar inkomsten per dag op
Het videoplatform YouTube heeft het voorbije jaar uit reclame 19,78 miljard dollar inkomsten ontvangen. Dat komt overeen met een bedrag van 54 miljoen dollar per dag. Dat blijkt uit een rapport dat Alphabet, het moederbedrijf van YouTube, over zijn resultaten het voorbije jaar heeft gepubliceerd. Het jaar voordien had reclame YouTube 15,15 miljard dollar inkomsten […]
YouTube betaalde contentmakers voorbije drie jaar 30 miljard dollar
Het videoplatform YouTube, onderdeel van het Amerikaanse technologieconcern Alphabet, heeft de voorbije drie jaar aan filmmakers, artiesten en mediaorganisaties meer dan 30 miljard dollar verdiensten uitbetaald. Dat heeft Susan Wojcicki, chief executive van YouTube, in een boodschap op de blog van de onderneming gemeld. Daarmee levert YouTube volgens haar een aanzienlijke bijdrage tot de inkomsten […]
Alphabet profiteert van de grotere reclame-inkomsten bij Google en YouTube
Het Amerikaanse technologieconcern Alphabet, het moederbedrijf van onder meer Google, heeft tijdens het derde kwartaal duidelijke tekenen van herstel laten blijken. Er kon opnieuw op meer inkomsten uit reclame worden gerekend. Zowel de zoekmachine van Google als het videoplatform YouTube lieten daarbij een belangrijke bijdrage optekenen. Alphabet boekte het voorbije kwartaal een omzet van 46,2 […]