Vrouwen willen ordinaire lingerie

Lingeriemerk Sapph is succesvol omdat de ordinaire stijl vrouwen aanspreekt, zegt mede-eigenaar Ron Heilbron. Heilbron, die eerder O`Neill in Europa op de markt bracht, verzorgt zelf de marketing voor Sapph. Omdat hij vrouwen begrijpt, zegt Heilbron, weet hij met zijn ordinaire advertenties bij vrouwen de juiste snaar te raken.

De bedenker van Sapph is Cor van Schoonhoven, voor de verkoop is Heilbron ingeschakeld. Heilbron werkt niet samen met reclamebureaus, hij verzorgt de campagnes zelf. Hij heeft ook de filosofie achter het merk Sapph zelf bepaald. Hij noemt zich een expert op het gebied van imago en op het gebied van vrouwen. Hij is ervan overtuigd precies te weten wat vrouwen willen. Heilbron richt zich met Sapph op jonge meisjes die de ordinaire stijl van de lingerie sexy vinden.

Heilbron koopt voor Sapph advertentieruimte op billboards die op het laatste moment door andere adverteerders is afgezegd. In 2008 besteedde hij slechts 400.000 euro aan marketing. Heilbron verwacht met Sapph in 2009 9 à 10 miljoen euro omzet te halen, het dubbele van de omzet in 2008. Sapph richt zich in eerste instantie op Nederland en verder op België, Duitsland, Frankrijk en Oost-Europa.

Meer