Voetballerij gecharmeerd door crypto: Inter Milaan tekent sponsordeal van 85 miljoen euro met fintechbedrijf Zytara Labs

De voetbalclub Inter Milaan heeft een sponsordeal van 85 miljoen euro (100 miljoen dollar) gesloten met fintechonderneming Zytara Labs. De regerende Italiaanse voetbalkampioenen zullen het logo van DigitalBits, de blockchain waarop Zytara Labs z’n producten bouwt, op de mouwen van hun shirts dragen.

Waarom is dit belangrijk?

Het aantal Europese voetbalclubs dat op de een of andere manier innovaties uit de crypto-industrie omarmt, blijft maar toenemen. Het onderstreept de bredere acceptatie van digitale valuta-innovaties door bedrijven wereldwijd.

De deal tussen Inter en Zytara houdt in dat de mouwen van de shirts van de regerende Italiaanse kampioenen worden voorzien van de DigitalBits-blockchain.

  • Zytara Labs bouwt producten en platforms op blockchains zoals DigitalBits en Ethereum om niet-fungibele tokens (NFT’s) te creëren en te verkopen.
  • Als Inters officiële “global digital-banking partner” zal Zytara de mobiele app van de club ontwikkelen om direct te integreren met zijn financiële technologie en toegang tot cryptoachtige producten mogelijk te maken.
  • Inter zal gebruikmaken van de DigitalBits-blockchain om betalingen in het native token van het protocol, “XDB”, te accepteren. Supporters zullen met XDB dus Inter-gerelateerde aankopen kunnen doen online, maar ook in het stadion en op winkellocaties in en rond Milaan.

AS Roma

De aankondiging van dit partnerschap volgt kort nadat Zytara een driejarige sponsordeal sloot met een andere Italiaanse voetbalclub, AS Roma. Hierbij werd DigitalBits de officiële shirtsponsor van de club.

Eerder sloten ook voetbalclubs uit andere landen, zoals PSV, PSG en Man City, soortgelijke deals met bedrijven uit de cryptowereld.

Lees ook: Voetbalreuzen lanceren eigen cryptomunten

(bzg)

Meer