Voetbalclub PSG sluit sponsordeal met cryptoplatform

De Franse topvoetbalclub Paris Saint-Germain heeft een sponsorakkoord gesloten met het platform voor cryptomunten crypto.com. De deal zou de club op drie jaar tussen 25 en 30 miljoen euro opbrengen, zegt een bron met kennis van het dossier.

Een maand na de komst van wereldster Lionel Messi, plukt PSG al de vruchten. De handtekening van de Argentijn zou de prijs van bij het begin van de onderhandelingen tussen de club en crypto.com met meer dan het dubbele hebben opgedreven.

Crypto.com is een platform voor de aan- en verkoop van cryptomunten en heeft naar eigen zeggen ruim 10 miljoen gebruikers. In Frankrijk wacht het bedrijf nog op toelating van de financiële waakhond AMF. 

Crypto.com sloot eerder al sponsordeals met de Formule 1 en de Italiaanse voetbalcompetitie Serie A. In België kondigde Club Brugge onlangs een sponsorakkoord voor twee jaar aan met de crypto-app Blox.

Lees ook:

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.