Luxe
Europese luxemerken houden hoop vast na twee jaar Chinese crisis
Key takeaways Europese luxemerken zijn voorzichtig optimistisch over het mogelijke herstel van de Chinese markt na twee jaar van achteruitgang. Hoewel bedrijven zoals LVMH positieve signalen hebben gemeld, zoals een toegenomen verkoop op het Chinese vasteland en een stabiliserende vraag naar cognac, zijn ze voorzichtig met het afkondigen van een definitief herstel. Voorzichtig optimisme De […]
Hermès boekt omzetgroei in het derde kwartaal, ondanks de druk van wisselkoersfluctuaties
Key takeaways Het Franse luxeconglomeraat Hermès rapporteerde een sterke groei in het derde kwartaal, ondanks negatieve wisselkoerseffecten. De verkoop steeg met 4,8 procent tot bijna 3,9 miljard euro in de drie maanden tot september, volgens de maker van de iconische Birkin en Kelly tassen. Dit is een stijging van bijna 10 procent na aanpassing voor […]
Europese luxeaandelen schieten omhoog na winstverrassing LVMH
Key takeaways Europese luxeaandelen stegen woensdag, gestimuleerd door een sprankje hoop uit China. LVMH, de leider in de sector, verraste analisten met sterke kwartaalresultaten, gevoed door een groeiende vraag in China. Dit leidde tot een rally in de Europese luxesector, waarbij de gecombineerde marktwaarde van de bedrijven in de STOXX Europe Luxury 10 index met […]
LVMH ziet omzet dalen met 4 procent door valutaschommelingen
Key takeaways LVMH, ’s werelds grootste conglomeraat op het gebied van luxegoederen, rapporteerde een omzetdaling van 4 procent in het derde kwartaal van 2025 tot 18,3 miljard euro. Deze daling is voornamelijk toe te schrijven aan wisselkoersschommelingen, vergeleken met de meer dan 19 miljard euro die in dezelfde periode van 2024 werd gegenereerd. Ondanks deze […]
Mercedes presenteert Maybach V12 Edition met beperkte productie
Key takeaways Mercedes introduceert de V12 Edition, een gelimiteerde uitvoering van de Maybach S-Klasse. Dit model is geïnspireerd op klassieke twaalfcilinderlimousines uit de jaren 1930, zoals de Maybach Zeppelin, en verwijst naar een vroeger tijdperk van autodesign. Het exterieur van de V12 Edition is uitgevoerd in een tweekleurige olijfzwarte lak. Het interieur bevat nappalederen bekleding […]
Loewe stapt in luxemarkt met exclusieve hoofdtelefoons
Key takeaways De gerenommeerde Duitse TV-fabrikant Loewe breidt zijn productassortiment uit van TV-toestellen tot de zeer vermogende markt. Onder leiding van CEO Aslan Khabliev lanceert Loewe de luxe hoofdtelefoon “Leo”, waarvan het basismodel 1.300 euro kost. Een speciale editie versierd met edelstenen zal in beperkte oplage worden geproduceerd dankzij een samenwerking met de Amerikaanse juwelier […]
Koffie wordt luxeproduct: prijzen op hoogste peil in 50 jaar
Key takeaways Koffiedrinkers hebben te maken met een sterke prijsstijging als gevolg van een complex samenspel van factoren. Volatiele weersomstandigheden hebben een aanzienlijke impact gehad op de koffieproductie in de belangrijkste producerende regio’s, zoals Brazilië en Vietnam. Dit heeft geleid tot kleinere oogsten, waardoor de wereldkoffieprijzen hun hoogste niveau in 50 jaar hebben bereikt. Dat […]
Europese fabrikanten van luxe auto’s verhogen de prijzen in de Verenigde Staten door hogere invoerrechten
Key takeaways Europese fabrikanten van luxe auto’s, waaronder Porsche en Aston Martin, hebben hun prijzen in de Verenigde Staten verhoogd. Dit weerspiegelt een meer algemene trend onder autofabrikanten om de kosten van de invoerrechten op geïmporteerde voertuigen door te berekenen. Invloed van Amerikaanse tarieven op Europese autofabrikanten De recente handelsovereenkomst tussen de VS en Europa […]
Luxe-industrie onder druk na handelsakkoord tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten
Key takeaways De luxegoederenindustrie staat voor verschillende uitdagingen na het recente handelsakkoord tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten. Hoewel de tarieven van 15 procent op Europese producten lager zijn dan de aanvankelijk voorgestelde 30 procent, vormen ze nog steeds een obstakel voor luxe merken. Dit meldt Reuters. De afgelopen jaren hebben deze merken […]
Porsche treft bezuinigingsmaatregelen vanwege uitdagingen op de markt
Key takeaways Porsche, de iconische sportwagenfabrikant, staat voor grote uitdagingen en voert nieuwe kostenbesparende maatregelen door om deze aan te pakken. CEO Oliver Blume informeerde de werknemers in een brief over de noodzaak van deze maatregelen en benadrukte het snel veranderende autolandschap. Dat meldt Manager Magazin. Blume erkende de ernst van de situatie en […]
LVMH gebruikt AI om klantadviseurs te versterken bij luxe merken
Key takeaways LVMH, een wereldleider in luxegoederen, heeft een subtiele, maar krachtige benadering van data- en AI-integratie omarmd, die “stille technologie” wordt genoemd. Deze strategie richt zich op het verbeteren van klantervaringen en het versterken van werknemers zonder afbreuk te doen aan de persoonlijke benadering die synoniem is voor LVMH-merken. In samenwerking met Google Cloud […]
Chanel ziet winst kelderen door vertraging luxemarkt
Key takeaways Chanel, het gerenommeerde Franse modehuis, zag haar financiële prestaties vorig jaar aanzienlijk teruglopen. De hele sector van luxegoederen worstelt met uitdagingen en Chanel was niet immuun voor deze trend. Het bedrijf rapporteerde een daling van bijna 30 procent in de bedrijfswinst, die daalde tot 4,48 miljard dollar. De omzet daalde ook met 4,3 […]
