Luxe
Luxemerken omarmen betalingen in cryptocurrency voor rijke consumenten
Key takeaways Nu de waarde van Bitcoin een hoge vlucht heeft genomen, onderzoeken luxemerken in het hogere segment steeds vaker de mogelijkheden om cryptocurrencies als betaalmiddel te accepteren. Deze trend is erop gericht om investeerders in cryptocurrencies aan te trekken en een nieuwe groep welvarende consumenten aan te boren. Printemps, een gerenommeerd Frans warenhuis, heeft […]
4,81 miljoen dollar: 300 karaat diamanten halsketting verkocht voor recordprijs
Key takeaways Een prachtige diamanten halsketting van 300 karaat uit de 18e eeuw werd geveild voor een opmerkelijke prijs van 4,81 miljoen dollar (zo’n 4,56 miljoen euro) op een veiling in Genève. Dit prachtige stuk overtrof de geschatte waarde met het dubbele en fascineerde verzamelaars met zijn historische betekenis en verbluffende ontwerp. Historische betekenis Deskundigen […]
Burberry’s ommekeer: ‘Forward’ plan richt zich op luxerevival
Key takeaways Burberry heeft een uitgebreid plan voor de ommekeer opgesteld om de recente problemen aan te pakken en weer voet aan de grond te krijgen in de luxemarkt. De CEO van het bedrijf, Joshua Schulman, benadrukte de urgentie van deze inspanningen als reactie op een omzetdaling van 22 procent in de zes maanden eindigend […]
Wereldwijde verkoop van luxeartikelen zal naar verwachting krimpen in 2024
Key takeaways Er wordt voorspeld dat de wereldwijde verkoop van luxeartikelen in 2024 met 2 procent zal krimpen, wat de eerste jaarlijkse daling is sinds de financiële crisis van 2008. Deze voorspelling, gepresenteerd door Bain & Company in hun 23e Luxury Study, voorziet een marktwaarde van 363 miljard euro. De verwachte daling wordt toegeschreven aan […]
Rolls-Royce handhaaft vol vertrouwen financiële prognoses voor 2024 ondanks uitdagingen toeleveringsketen
Key takeaways Rolls-Royce handhaaft zijn financiële prognoses voor 2024 ondanks de aanhoudende uitdagingen in de toeleveringsketen. Het bedrijf streeft naar een onderliggend bedrijfsresultaat tussen 2,52 miljard euro en 2,76 miljard euro, waarbij de vrije kasstroom mogelijk 2,64 miljard euro zal bedragen. Deze doelstellingen werden in een recente verklaring herbevestigd. Verstoringen in de toeleveringsketen houden aan […]
Aandeel Ferrari onder druk door vertraging verkoop China ondanks sterke winst in derde kwartaal
Key takeaways Ferrari-aandelen kenden een daling in de voorbeurshandel op de New York Stock Exchange na een aanzienlijke daling in de verschepingen van supercarauto’s naar China in het derde kwartaal. Deze daling weerspiegelt de bredere uitdagingen voor de luxe-industrie, met grote modehuizen zoals LVMH en Kering die hun zorgen uiten over de vertragende groei in […]
Cruisesector overtreft verwachtingen, gedreven door concurrerende prijzen en aantrekkelijke waardepropositie
Key takeaways De cruisesector beleeft een opleving in populariteit en overtreft de verwachtingen voor herstel na de pandemie. Dit succes wordt toegeschreven aan verschillende factoren, waaronder concurrerende prijzen in vergelijking met traditionele hotels en een aantrekkelijk aanbod voor vrijetijdsreizigers, dit meldt CNBC Ondanks de stijgende prijzen blijven cruises betaalbaarder dan accommodaties aan land. Dit prijsvoordeel […]
Hermes overtreft verkoopprognoses te midden van uitdagingen in luxesector
Key takeaways Sterke verkoopresultaten Hermes kondigde onlangs een aanzienlijke stijging van de omzet in het derde kwartaal aan, waarmee het de prestaties van veel concurrenten die te kampen hebben met uitdagingen als gevolg van de daling van de Chinese consumentenbestedingen, overtrof. Het luxemerk genereerde 3,7 miljard euro (3,99 miljard dollar) aan omzet in de drie […]
L’Oréal blijft achter bij marktprognoses vanwege zwakke vraag naar schoonheidsproducten in China
Key takeaways L’Oreal kondigde dinsdag een omzetstijging van 3,4 procent in het derde kwartaal aan. De omzet bleef achter bij de marktverwachtingen als gevolg van het verminderde consumentenvertrouwen in China dat de vraag naar schoonheidsproducten heeft beïnvloed. Het bedrijf, dat eigenaar is van bekende merken als Maybelline en Lancome, rapporteerde een omzet van 10,28 miljard […]
Ferrari introduceert F80 Hybride supercar met 1200 pk
Key takeaways De nieuwste supercar van Ferrari Ferrari heeft na een onderbreking van elf jaar een nieuwe supercar geïntroduceerd, de F80. Deze technologisch geavanceerde auto kost 3,6 miljoen euro en is een moderne interpretatie van een klassiek ontwerp uit de jaren 80. De F80 wordt aangedreven door een hybride V6-motor met 1200 pk en behoort […]
Pernod Ricard stoot Scandinavische likeurmerken af in verschuiving naar premium producten
Key takeaways De Franse distilleerder Pernod Ricard SA stoot zijn lokale Scandinavische likeur- en sterke drankmerken af en draagt het eigendom over aan een dochteronderneming van het Deense bedrijf Royal Unibrew A/S. Deze verkoop markeert nog een afstoting van activa voor het bedrijf dat zich richt op premium en internationale likeurproducten en dure Champagnes. De […]
Luxemode omarmt gaming als toekomstig strategisch kanaal
Key takeaways Het snijvlak van gaming en luxemode Het snijvlak tussen gaming en luxemode vormt een nieuwe grens voor merken die de digitale consument van China willen aanspreken. Net zoals de industrie decennia geleden hiphop en streetwear integreerde, is er een soortgelijke evolutie gaande met gaming. Early adopters zoals Gucci en Balenciaga hebben gaming omarmd […]