Luxe
Mercedes presenteert Maybach V12 Edition met beperkte productie
Key takeaways Mercedes introduceert de V12 Edition, een gelimiteerde uitvoering van de Maybach S-Klasse. Dit model is geïnspireerd op klassieke twaalfcilinderlimousines uit de jaren 1930, zoals de Maybach Zeppelin, en verwijst naar een vroeger tijdperk van autodesign. Het exterieur van de V12 Edition is uitgevoerd in een tweekleurige olijfzwarte lak. Het interieur bevat nappalederen bekleding […]
Loewe stapt in luxemarkt met exclusieve hoofdtelefoons
Key takeaways De gerenommeerde Duitse TV-fabrikant Loewe breidt zijn productassortiment uit van TV-toestellen tot de zeer vermogende markt. Onder leiding van CEO Aslan Khabliev lanceert Loewe de luxe hoofdtelefoon “Leo”, waarvan het basismodel 1.300 euro kost. Een speciale editie versierd met edelstenen zal in beperkte oplage worden geproduceerd dankzij een samenwerking met de Amerikaanse juwelier […]
Koffie wordt luxeproduct: prijzen op hoogste peil in 50 jaar
Key takeaways Koffiedrinkers hebben te maken met een sterke prijsstijging als gevolg van een complex samenspel van factoren. Volatiele weersomstandigheden hebben een aanzienlijke impact gehad op de koffieproductie in de belangrijkste producerende regio’s, zoals Brazilië en Vietnam. Dit heeft geleid tot kleinere oogsten, waardoor de wereldkoffieprijzen hun hoogste niveau in 50 jaar hebben bereikt. Dat […]
Europese fabrikanten van luxe auto’s verhogen de prijzen in de Verenigde Staten door hogere invoerrechten
Key takeaways Europese fabrikanten van luxe auto’s, waaronder Porsche en Aston Martin, hebben hun prijzen in de Verenigde Staten verhoogd. Dit weerspiegelt een meer algemene trend onder autofabrikanten om de kosten van de invoerrechten op geïmporteerde voertuigen door te berekenen. Invloed van Amerikaanse tarieven op Europese autofabrikanten De recente handelsovereenkomst tussen de VS en Europa […]
Luxe-industrie onder druk na handelsakkoord tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten
Key takeaways De luxegoederenindustrie staat voor verschillende uitdagingen na het recente handelsakkoord tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten. Hoewel de tarieven van 15 procent op Europese producten lager zijn dan de aanvankelijk voorgestelde 30 procent, vormen ze nog steeds een obstakel voor luxe merken. Dit meldt Reuters. De afgelopen jaren hebben deze merken […]
Porsche treft bezuinigingsmaatregelen vanwege uitdagingen op de markt
Key takeaways Porsche, de iconische sportwagenfabrikant, staat voor grote uitdagingen en voert nieuwe kostenbesparende maatregelen door om deze aan te pakken. CEO Oliver Blume informeerde de werknemers in een brief over de noodzaak van deze maatregelen en benadrukte het snel veranderende autolandschap. Dat meldt Manager Magazin. Blume erkende de ernst van de situatie en […]
LVMH gebruikt AI om klantadviseurs te versterken bij luxe merken
Key takeaways LVMH, een wereldleider in luxegoederen, heeft een subtiele, maar krachtige benadering van data- en AI-integratie omarmd, die “stille technologie” wordt genoemd. Deze strategie richt zich op het verbeteren van klantervaringen en het versterken van werknemers zonder afbreuk te doen aan de persoonlijke benadering die synoniem is voor LVMH-merken. In samenwerking met Google Cloud […]
Chanel ziet winst kelderen door vertraging luxemarkt
Key takeaways Chanel, het gerenommeerde Franse modehuis, zag haar financiële prestaties vorig jaar aanzienlijk teruglopen. De hele sector van luxegoederen worstelt met uitdagingen en Chanel was niet immuun voor deze trend. Het bedrijf rapporteerde een daling van bijna 30 procent in de bedrijfswinst, die daalde tot 4,48 miljard dollar. De omzet daalde ook met 4,3 […]
Tesla domineert de ultra-rijke Amerikaanse automarkt
Key takeaways De rijkste automobilisten van Amerika hebben een duidelijke voorkeur voor automerken. Een analyse wijst op intrigerende trends in de autokeuzes van deze ultrarijke groep. Tesla is oppermachtig en heeft een significant aandeel van 19,3 procent van de inschrijvingen van nieuwe auto’s onder deze demografische groep, wat zijn nationale marktaandeel van 4,7 procent in […]
Lamborghini boekt indrukwekkende groei in eerste kwartaal 2025
Key takeaways Ondanks een uitdagend geopolitiek landschap en recente verschuivingen in de internationale handel heeft Automobili Lamborghini indrukwekkende financiële resultaten behaald in het eerste kwartaal van 2025. Het bedrijf leverde 2.967 voertuigen af en genereerde een omzet van 895,2 miljoen euro, een stijging van 29,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook het […]
Porsche winst keldert door invoerrechten, zwakke verkoop in China
Key takeaways Porsche kondigde onlangs een scherpe winstdaling aan, waarbij de Amerikaanse invoerrechten en de zwakke verkoop in China als belangrijkste factoren werden genoemd. Door deze daling heeft de automaker zijn omzetverwachtingen naar beneden bijgesteld. Het tarief van 25 procent dat sinds april wordt geheven, heeft een aanzienlijke invloed op de wereldwijde auto-industrie, waardoor de […]
Hermès haalt LVMH in terwijl de vraag naar luxe afneemt
Key takeaways De luxegoederenindustrie heeft te kampen met tegenwind nu de consumentenvraag afneemt, vooral van Chinese kopers. De nieuwe Amerikaanse tarieven op import uit de EU maken de uitdagingen nog groter. Dit heeft aanzienlijke gevolgen gehad voor LVMH, een van de giganten in de sector, waardoor de aandelenkoers is gedaald en het bedrijf qua marktkapitalisatie […]