Door koopkrachtcrisis ruilen Belgen restaurantbezoek in voor frituur

Belgen gaan minder uit eten. Het aantal restaurantbezoeken is met 10 procent gedaald sinds 2019. Door de koopkrachtcrisis letten we nu eenmaal meer op ons budget.

In het nieuws: Shopperware heeft in opdracht van de beroepsfederatie Comeos de restaurantgewoonten van Belgische consumenten onderzocht. De studie werd uitgevoerd bij 3.859 Belgen.

  • Voor de studie werd er gekeken naar ondernemingen die maaltijden leveren of maken, zowel thuis (cateringmaaltijden, levering van kant-en-klaarmaal
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.