JBC introduceert millennial board: “Ze hebben een ander inzicht”

JBC heeft een millennial board in het leven geroepen, een groep jonge mensen die advies geeft aan de raad van bestuur. Het kledingbedrijf wil op die manier niet achterblijven in tijden van vernieuwing. Business AM sprak erover met CEO Bart Claes.


Beluister hier het volledige gesprek met Bart Claes:


De essentie: Met het millennial board wil JBC een stem geven aan een jongere generatie. Focuspunten zijn de toekomst van on- en offline retail, inclusie en innovatie.

  • Claes: “Het is goed om in een snel veranderende wereld inzichten te hebben van de jongeren van vandaag die cru gezegd ook vandaag onze klant zijn. Die morgen zeker onze klant zijn. Dat is de reden waarom we twee keer per jaar een millennial board toevoegen aan de raad van bestuur van Claes Retail Group, waar JBC onderdeel van uitmaakt. Zo hebben we voldoende input van de jonge generatie.”
  • “Mijn zus en ik zijn eind vijftigers. Wij vormen vanuit ons eigen perspectief een mening over nieuwe veranderende zaken in de wereld, zoals bijvoorbeeld de tweedehandsverkoop in kinder- en babykleding. De mama’s en papa’s van morgen hebben een ander inzicht. Er zitten ook mensen van allochtone afkomst in het millennial board. De tweede generatie is ook zeer goed ingeburgerd. We laten niets ontsnappen aan onze aandacht, zodat we ook voor de toekomst de juiste beslissingen kunnen nemen voor het familiebedrijf.”
  • “Het millennial board kan over alles feedback geven. We hebben in eerste instantie de focus gelegd op de toekomst van online en offline, de fysieke winkel. Een tweede focuspunt is de diversiteit van onze klanten en inclusie. En last but not least gaat het over nieuwe businessmodellen zoals tweedehands verkoop of abonnementsverkoop van kleding”, besluit Claes.

(nd)

Meer