Geschreven met branded content van Bancontact Payconiq Company
Online eten bestellen en elektronisch betalen met één klik. Zonder kaart, kaartlezer of andere zaken die je niet bij de hand hebt. Het kan en maakt betalen heel eenvoudig. In aflevering 3 van Paying Attention bespreken Fatma Taspinar en digitaal expert Dado Van Peteghem vier voorbeelden van ‘frictieloos betalen’. Betalen zonder dat je het merkt: makkelijk of toch opletten geblazen?
“Apps en toepassingen van frictieloos betalen openen vaak de deur naar een groep van gebruikers die op zoek zijn naar een manier om laagdrempelig van een systeem gebruik te maken”. Digitaal expert Dado Van Peteghem (Scopernia) is heel duidelijk over wat frictieloos betalen kan betekenen voor een gebruiker en voor het bedrijf dat dergelijke mogelijkheid tot betalen wilt aanbieden.
Q-Park, MIVB, Uber Eats en HelloFresh
In deze nieuwe aflevering van Paying Attention passeren er vier bedrijven de revue. Q-Park vertelt hoe je via een app frictieloos kan betalen in parkings en de MIVB over hoe je de metropoortjes kan openen met je contactloze bankkaart. In een meer culinaire sfeer gaat de podcast in op de manier waarop Uber Eats en HelloFresh het betalen in hun apps makkelijker maken en wat nu het verschil is tussen een betaling in één klik en een recurrente betaling.
Privacy en controle
Zijn er ook gevaren of risico’s? Dado Van Peteghem gaat topics als controle en privacy niet uit de weg en kijkt ook vooruit. Is frictieloos betalen een blijver of niet?
Benieuwd naar de analyse van de cases van Q-Park, Uber Eats, HelloFresh en MIVB? Luister naar de nieuwe aflevering van Paying Attention.