Aantal actieve gebruikers op Twitter bereikt “all-time high” sinds overname Elon Musk

Twitter heeft gezegd dat het gebruik van het platform een “all-time high” heeft bereikt tijdens Elon Musks eerste week aan het roer. Onderwijl probeert het platform adverteerders gerust te stellen, nadat een toenemend aantal bedrijven hun campagnes op het sociale mediaplatform hebben gepauzeerd na de overname.

Waarom is dit belangrijk?

Elon Musk heeft sinds de overname al snel zijn stempel gedrukt op Twitter: hij ontsloeg onmiddellijk verschillende topmanagers, waaronder CEO Parag Agrawal, en zette de negenkoppige raad van bestuur opzij. Ook introduceerde hij de nieuwe versie van Twitter Blue, waarbij gebruikers tegen betaling het iconische blauwe vinkje achter hun naam krijgen.

De essentie: In een e-mail die maandag door het bedrijf naar een aantal adverteerders is gestuurd, zei Twitter dat de groei van zijn “monetisable active daily users” (madu) vorige week “all-time highs” bereikte. 

  • “Twitter’s grootste markt, de VS, groeit nog sneller”, zo staat er te lezen in de e-mail. Sinds het einde van het tweede kwartaal, heeft het platform er meer dan 15 miljoen dagelijkse actieve gebruikers bij gekregen, zegt het bedrijf.
  • Musk schreef maandag in e
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Lees nu 3 artikels gratis per maand!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer