Netflix investeert dit jaar 8 miljard dollar in eigen content

De streamingdienst Netflix zal dit jaar 8 miljard dollar investeren in eigen content. Netflix wil 700 eigen series en films beschikbaar maken voor z’n gebruikers. Verder wil het bedrijf ook een groter deel van het budget besteden aan marketing.

Netflix wil dit jaar 700 eigen series, films en specials produceren. Ze zijn daarom bereid maar liefst 8 miljard dollar (meer dan 6,5 miljard euro) te investeren. “We moeten verder gaan met eigen content toe te voegen, het werkt en het stuurt onze groei aan”, legde David Wells, CFO bij Netflix, uit op de Morgan Stanley Technology, Media & Telecom Conference. 

Grote namen

Als eerste stappen heeft Netflix alvast twee grote vissen uit de televisiewereld binnengehaald. Producenten Shonda Rhimes (Scandal, Grey’s Anatomy, How To Get Away With Murder) en Ryan Murphy (Glee, American Horror Story, Scream Queens) zullen nu series maken voor Netflix.

Verder wil de streamingdienst meer inzetten op buitenlandse reeksen, waarvan de recente successen van het Duitse Dark, het Spaanse La Casa de Papel en het Braziliaanse 3% duidelijke voorbeelden zijn.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.