Netflix
Netflix-kantoren in Parijs en Amsterdam doorzocht in belastingfraude-onderzoek
Key takeaways Onderzoekers hebben huiszoekingen gedaan in de kantoren van Netflix in zowel Parijs als Amsterdam als onderdeel van een vooronderzoek naar mogelijke belastingfraude en het witwassen van geld. Franse autoriteiten, met name de PNF (een gespecialiseerde eenheid voor de vervolging van financiële criminaliteit die bekend staat om het behandelen van geruchtmakende zaken waarbij grote […]
Beslissing van Netflix om op te treden tegen het delen van wachtwoorden lijkt een succes in de VS
Het nieuwe beleid van Netflix over het delen van accounts lijkt voorlopig niet de negatieve gevolgen te hebben die velen vreesden. In tegendeel zelfs, want in de Verenigde Staten melden zich de laatste tijd opvallend veel nieuwe gebruikers aan op de streamingdienst. In het nieuws: Het aantal Netflixabonnees in de Verenigde Staten kent sinds 23 […]
Netflix breidt zijn strijd tegen het delen van wachtwoorden uit naar België en Frankrijk
De strijd van Netflix tegen het delen van wachtwoorden escaleert in Europa. Na een eerste poging in Portugal en Spanje richt de nummer één onder de streamingdiensten zich op de sluipers in België en Frankrijk, en niet alleen daar. Het nieuws: Netflix breidt zijn strijd tegen het delen van wachtwoorden uit naar honderd nieuwe landen. […]
Wereldwijde investeringen in originele beeldcontent tonen groeivertraging
De wereldwijde investeringen in beeldcontent voor entertainment zullen dit jaar slechts een bescheiden groei laten optekenen. Dat is de boodschap van een rapport van het bureau Ampere Analysis. Daarbij wordt gewag gemaakt van een schril contrast met vorig jaar, toen de sector zich in een sterke toename van de investeringen mocht verheugen. Streaming vertoont sterkste […]
Netflix wil het delen van je account begin 2023 betalend maken: dit is hoe het zal werken
Netfix wil vanaf volgend jaar eindelijk harder optreden tegen gebruikers die hun account delen met meer mensen dan toegelaten volgens hun abonnementsformule. Het bedrijf is van plan om die praktijk niet volledig tegen te gaan, maar abonnees een extra bedrag te laten betalen voor zogenaamde subaccounts. Netflix heeft op dit moment drie abonnementsformules. Je kan […]
Netflix: meer details uitgelekt over abonnement met advertenties
Netflix zou tegen eind dit jaar zijn nieuwe abonnementsformule met reclame in minstens zes landen willen introduceren. Als die testperiode goed verloopt, zal het in 2023 ook in andere markten beschikbaar worden. Daarnaast zijn er ook steeds meer details uitgelekt over hoe dat nieuwe abonnement er zal uitzien. Nieuwsdienst Bloomberg vatte alle geruchten tot nu […]
‘Netflix-abonnement met reclame zal je geen content laten downloaden om offline te bekijken’
Netflix werkt aan een nieuw soort abonnement. Dat abonnement zal goedkoper zijn dan de huidige tarieven maar je zal wel reclame te zien krijgen tussen series en films. Bloomberg ontdekte nu dat het bij dat abonnement ook niet mogelijk zou zijn om series en films op je gsm te downloaden om ze later offline te […]
“Internationale content doorslaggevend voor aanhoudend succes Netflix”
Het Amerikaanse streamingplatform Netflix heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar nieuwe originele producties uit achtentwintig verschillende markten gelanceerd. Daarmee heeft het bedrijf zijn eigen record verbeterd. Dat blijkt uit een rapport van consulent Ampere Analysis. De analisten beklemtonen daarbij dat deze internationale originele content in toenemende mate de cruciale pijler vormt van de […]
Netflix gered door succes van “Stranger Things”, maar gaat delen van wachtwoorden factureren
De Amerikaanse streamingdienst Netflix gaat sommige gebruikers een extra vergoeding vragen als ze hun account en wachtwoord delen met anderen. Het bedrijf meldt in een blogpost dat het de maatregel gaat testen in vijf landen. “Het op grote schaal delen van accounts tussen gezinnen ondermijnt ons vermogen op lange termijn om te investeren in onze […]
Consumenten streaming tonen weinig animo voor Netflix met reclame
Een abonnement op Netflix dat door reclame zou worden betaald, blijkt slechts weinig consumenten aan te spreken. Dat blijkt uit een rapport van marktonderzoeker Whip Media, gebaseerd op een enquête bij 2.460 respondenten in de Verenigde Staten. De onderzoekers kwamen daarbij tot de vaststelling dat bijna driekwart van de ondervraagden naar eigen zeggen weinig geneigd […]
Terwijl Netflix abonnees verliest, krijgt Disney+ er op een kwartaal 8 miljoen bij
Streamingdienst Disney+ heeft in het afgelopen kwartaal bijna 8 miljoen nieuwe abonnees binnengehaald. Daarmee ontkomt het onlineplatform van Disney aan de krimp waar concurrent Netflix door het einde van lockdowns mee kampt. Netflix meldde onlangs de eerste daling van het aantal abonnees sinds 2011. Disney+ had aan het einde van het tweede kwartaal van zijn […]
Engelse taal verliest dominantie in wereldwijde videocatalogus
De dominantie van de Engelse taal in de wereldwijde videocontent zal de volgende jaren een sterke terugval kennen. Dat staat in een rapport van analist Digital I over de consumptie van niet-Engelstalige content op Netflix en Amazon Prime Video – de twee grootste streamingplatformen van de wereld – in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Duitsland […]