Jenson Button brengt met Rolls-Royce een exclusieve whisky op de markt

De Britse autoracer Jenson Button heeft samen met constructeur Rolls-Royce een exclusieve Schotse whisky op de markt gebracht. Er worden van de Rolls-Royce London Edition, een whisky van dertig jaar oud, slechts driehonderd flessen geproduceerd.

Coachbuilt Whisky, het bedrijf van Button, rekent voor een fles een prijs van 1.500 pond aan. Het merendeel van de voorraad zal echter aan klanten van Rolls-Royce worden geschonken.

Loterij

De helft van de voorraad van de nieuwe whisky zal worden aangeboden aan klanten van Rolls-Royce London. De resterende flessen worden met een loterij aan andere geïnteresseerden verkocht. De winnaars van die loterij worden midden juni dit jaar bekendgemaakt.

Coachbuilt Whisky werd vorig jaar gelanceerd door whisky-expert George Koutsakis en autoracer Jenson Button. Het bedrijf maakte met het merk Original Blend zijn debuut. De Rolls-Royce London Edition wordt gepresenteerd in gegraveerde dozen.

De whisky van de Rolls-Royce London Edition heeft tussen dertig en vijfendertig jaar – vooral in sherry-vaten – gerijpt. Coachbuilt maakt daarbij gewag van een smaak van koffie, met tinten van toffee en karamel en gekonfijte noten en fruit. “Bijkomende accenten komen van een extra rijping in voormalige bourbon-vaten”, wordt er aan toegevoegd. “De blend biedt zoetheid, diepte en kruidigheid.”

Erfgoed en vakmanschap

Jenson Benson zegt door de samenwerking met Rolls Royce een whisky te hebben willen creëren die het erfgoed, het vakmanschap en de erfenis rond het iconische Britse automerk waardig is en die aan zowel de liefhebbers van auto’s als van whisky een speciaal product biedt. 

“Toen we een jaar geleden met Coachbuilt begonnen, was het altijd de ambitie om met luxe automerken samen te werken aan speciale releases”, geeft ook George Koutsakis aan. “De bedoeling was daarbij parallellen te trekken tussen de twee werelden van blended whisky en deskundig gebouwde auto’s.”

“Dat we met Rolls-Royce London onze eerste samenwerking konden opzetten, is niets minder dan een droom die uitkomt. Als het gaat om kwaliteit, vakmanschap, luxe en elegantie is het merk Rolls-Royce ongeëvenaard. Het was natuurlijk een uitdaging om een whisky te creëren die dat kwaliteitsniveau evenaart, maar volgens mij zijn we daar heel goed in gelukt.”

De dranken van Coachbuilt bestaan uit een blend die de vijf iconische regio’s van de Schotse whisky-productie – Islay, Speyside, Campbeltown, Highlands en Lowlands – vertegenwoordigt.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.