Jaren tussen 25 en 34 jaar zijn meest gelukkige jaren

De jaren tussen 25 en 34 jaar oud gelden wereldwijd als meest gelukkige jaren. Dat concludeert MTV Networks na een onderzoek onder deze leeftijdscategorie. Voor marketeers is deze doelgroep interessant omdat 25-34 jarigen spending power hebben en interesse in jeugdcultuur.

De 25-34 jarigen kunnen worden verdeeld in vier segmenten: de Threenager, de nostalgische dromer, de ambitieuze streber en de gevestigde presteerder. Het kleinste segment vormen de Threenagers (wereldwijd 6% van de 25-34 jarigen). Threenagers scoren laag op zowel emotionele als functionele volwassenheid. Ze zijn van alle segmenten nog het meest aan het experimenteren.

De grootste groepen vormen de nostalgische dromers (wereldwijd 34%) en de gevestigde presteerders (wereldwijd 41%). De nostalgische dromers hebben het gevoel vast te zitten. Gevestigde presteerders zijn ook helemaal gesetteld, maar voelen zich daar goed bij. De jongerenmarkt blijkt groter dan tot dusver werd aangenomen. Maar de gouden jeugd (25-34) vereist wel een andere aanpak. Zo vindt deze doelgroep functionaliteit belangrijker dan tieners. Verder wenst de groep serieus te worden genomen door merken en vereist elk segment een eigen aanpak.

[bron: Eye]

 

Meer
Laatste update:
Laatste update:
Lees meer...
Markten
BEL20