Markten:
Markten inladen...

VRIJDAG 07 AUG

Business 24/7

Zoeken
scrollTop top

IJsjesmerk Ola richt reclame niet meer op jonge kinderen

Logo Business AM
Business

13/02/2020 | Ruben Van Lent | 1 min leestijd

Een reclame voor Ola. - Denis Apel, CC BY-SA 4.0

Het Belgische ijsmerk Ola richt zijn advertenties niet meer op jonge kinderen. Voor zijn reclame gaat het nu uit van kinderen vanaf 12 jaar.

De beslissing is onderdeel van een breder plan van moedergroep Unilever. De consumentenmiddelengigant zet geen sterren en influencers meer in om zijn producten aan te prijzen op sociale media. Ook worden cartoonfiguren veel minder gebruikt. Die zullen alleen nog maar in de winkel te zien zijn en dan alleen op producten die niet te ongezond zijn.

De wijziging geldt voor alle ijsjes, snacks, drankjes en andere voedingswaren en moet overal eind dit jaar zijn doorgevoerd. Het Belgische ijsjesmerk Ola is het eerste merk dat met de nieuwe regels gaat werken.

Calorieën

Eind dit jaar wil Ola ook een maximum van 110 calorieën en 12 gram suiker per portie hebben. Unilever zegt die grenzen bovendien steeds verder omlaag te brengen.

Source: BusinessAM


Gelijkaardige artikels


Logo BusinessAM

Business AM | Zo gezegd

Watermark

‘Een politicus die in 2021 aan de macht komt, gaat naar een feestje dat afgelopen is. Er valt niets anders meer te doen dan de afwas.’

Denker Yuval Harari
Logo Business AM

Business AM | Zo gezegd

Yuval Harari

‘Een politicus die in 2021 aan de macht komt, gaat naar een feestje dat afgelopen is. Er valt niets anders meer te doen dan de afwas.’

Denker Yuval Harari
Quote Merkel

‘We moeten op Europese schaal handelen om goed en versterkt uit deze crisis te komen.’

Duits bondskanselier Angela Merkel
Zo gezegd: Gita Gopinath

‘De coronacrisis is veel groter dan de bankencrisis. Een schok als deze hebben we niet meegemaakt sinds de Grote Depressie. Misschien is dit wel de Grote Lockdown.’

Gita Gopinath, de hoofdeconome van het IMF

Quote van de dag Elon Musk

‘Ik denk dat de universiteit er in essentie is om plezier te maken en om te bewijzen dat je je huiswerk kan maken. Maar ze is er niet om te leren.’

Elon Musk
zo gezegd michel barnier

‘Er zijn veel ernstige verschillen tussen het VK en de EU over de toekomstige handelsrelatie. Een akkoord is mogelijk… al is het moeilijk.’

Michel Barnier, hoofdonderhandelaar brexit voor de EU
Logo Business AM

Business AM | Stocks