Sinds de lancering van Disney+, intussen vijf maanden geleden, heeft de videodienst wereldwijd 50 miljoen abonnees overtuigd. Dat heeft de Amerikaanse entertainmentgigant bekendgemaakt.
Het gaat bijna om een verdubbeling sinds februari, toen Disney+ 26,5 miljoen abonnees noteerde. In november zette Disney het doel op 60 tot 90 miljoen abonnees in 2024. Dat doel lijkt nu al binnen handbereik, ook omdat de streamingdienst nog niet in alle landen beschikbaar is.
Disney+ werd in november gelanceerd in de Verenigde Staten, Canada en Nederland. Eind maart, te midden van de coronacrisis, lanceerde de videodienst in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk en Zwitserland. De lanceringen in België, Portugal en de Scandinavische landen zullen naar alle waarschijnlijkheid tijdens de zomer plaatsvinden.
Fors groeitempo
‘We zijn vereerd dat Disney+ ingang vindt bij miljoenen mensen wereldwijd’, verklaart een woordvoerder. Over het effect van de lockdowns en beperkende maatregelen op de abonnementscijfers wil Disney geen commentaar geven. In ieder geval blijft Disney+ nog een stukje achter op de grote concurrenten Netflix en Amazon Prime Video. Het groeitempo ligt wel aanzienlijk hoger.
Disney+ biedt abonnees toegang tot een enorme contentbibliotheek. De Amerikaanse entertainmentreus kan namelijk teren op zes merken: Disney zelf, animatie-afdeling Pixar, de superhelden van Marvel Cinematic Universe, Star Wars, natuur- en wetenschapskanaal National Geographic en cartoonserie The Simpsons.
Lees ook: