Coca-Cola Zero lanceert tijdelijke wintervariant met kaneelsmaak

Frisdrankengigant Coca-Cola komt met een tijdelijke nieuwe smaak. Het gaat om een versie van Coca-Cola Zero Sugar met… kaneel. ’70 procent van de Belgen geeft aan fan te zijn van kaneel in gerechten en dranken’, betoogt het bedrijf.

Frisdranken met kaneelsmaak zijn dun gezaaid, maar het Amerikaanse frisdrankenconcern Coca-Cola gelooft er alvast in. Hoewel de gewone cola naar verluidt – niemand kent het exacte recept – een beetje kaneel bevat, wil de producent die smaak helemaal uitspelen in een nieuwe variant van Coca-Cola Zero Sugar. Dat maakt het bedrijf bekend in een persbericht.

Coca-Cola liet een studie uitvoeren naar smaken die mensen associëren met de winterperiode. ‘Eén op de vier antwoordt kaneel. De gouden medaille is echter voor chocolade, met 30,9 procent, en kastanje komt op de derde plaats met 17,5 procent’, klinkt het. ‘In België blijft kaneel echter een relatief weinig gebruikte smaak in gerechten en dranken. Toch blijkt dat de houtachtige zoete smaak meer dan 70 procent van de Belgen kan bekoren.’

De limited edition-versie van Coca-Cola Zero Sugar is sinds begin deze maand te koop in supermarkten in België en Luxemburg. Niet toevallig valt de lancering samen met Cinnamon Roll Day op 4 oktober, een feestdag die in 1999 het levenslicht zag in Zweden en sindsdien jaarlijks de bekende zoetigheid met kaneel in de kijker zet. Het nieuwe drankje blijft tot maart volgend jaar in de rekken liggen.

Meer