Promojagers bouwen aan hun eigen ‘Google van online promoties’

Geschreven met input van promojagers

De kans is groot dat je zelf ook al lid bent van de Facebookgroep Promojagers. Op dit moment telt de groep meer dan 310.000 leden en worden er dagelijks honderden kortingen en promoties gedeeld. Naast de Facebookgroep heeft Promojagers ook een eigen website en sinds kort ook een mobiele app voor iOS en Android. Met deze troeven in de hand wil Promojagers de Google van online promoties worden. 

Focus op goedkoper online winkelen

Alles begon met het idee van oprichter Gunther Devisch om een eigen groep op te richten waar alle actuele promoties gebundeld werden. “De eerste stap werd inderdaad gezet door een Facebookgroep op te richten onder de naam Promojagers. Al snel werd het duidelijk dat heel veel mensen op zoek zijn naar promoties, kortingen en acties. Het snel groeiend ledenaantal (vandaag zijn er dat meer dan 310.000) deed mij dromen van meer. Zo lanceerden we in februari van dit jaar ons eigen platform waar het ledenaantal ondertussen ook al op 70.000 geregistreerde leden staat, een groot succes dus”, aldus Gunther. Het platform is makkelijk toegankelijk via webbrowser of via de gratis app voor iOS en Android. 

Alle kortingen op één platform

Dat het gloednieuwe Promojagers platform uniek is, merk je al snel aan het enorm groot aanbod. “Via ons platform willen we ons onderscheiden van mogelijke concurrenten. Dit doen we door er reclamefolders te digitaliseren, kortingscodes en online/offline promoties te bundelen en deze allemaal doorzoekbaar te maken op één overzichtelijk platform. Hierdoor hoef je als echte Promojager dus niet meer te gaan zoeken, want alles is te vinden op ons platform. Om onze leden nog meer te betrekken geven we ze ook de mogelijkheid om er zélf promoties te delen met andere leden, waardoor het platform dus voor een groot deel draait op user generated content”, legt co-founder Pieter-Jan Vanneste uit.  

Wallonië en Nederland volgen

Na de succesvolle Facebookgroep en de gloednieuwe website en app is de ambitie bij Gunther en Pieter-Jan alleen maar groter geworden. “Door het succes van ons nieuw platform en de bijhorende app willen nog meer. We willen eigenlijk de Google van de promoties worden en daarom kijken we stilaan ook verder dan Vlaanderen. Zo willen we in september ook in Wallonië lanceren en hopen we daarnaast ook om Promojagers in Q1 van volgend jaar in Nederland te introduceren. Erg spannende tijden dus”, besluit Gunther. 

Meer
Lees meer...
Markten
BEL20