“Crisisprocedures” in werking bij verzekeringsondernemingen (Assuralia)

De verzekeringsondernemingen hebben hun “crisisprocedures” in werking gesteld om op korte termijn de door de overstromingen getroffen mensen te helpen. Dat meldt beroepsvereniging Assuralia.

“Dit wil zeggen dat ze hun schadediensten in de brandverzekering versterken met extra personeel”, aldus de beroepsvereniging. “Een groot aantal medewerkers komt overigens terug uit verlof om zo snel mogelijk de getroffen klanten te kunnen bijstaan, de geleden schade op te lijsten, te berekenen en te vergoeden.”  Assuralia zegt het nuttig en noodzakelijk te vinden om alles goed af te stemmen met de regionale overheden, gezien de uitzonderlijke omstandigheden.

“Naast snelle interventie is ook een goede communicatie essentieel”, benadrukt nog Assuralia. De beroepsvereniging van verzekeringsondernemingen bevestigt ook nog de raad van Waals minister-president Elio Di Rupo tijdens de persconferentie eerder op vrijdag. Hij heeft daarbij alle getroffen inwoners onder meer aangeraden om bij hun terugkeer naar huis niets aan te raken en meteen foto’s te maken voor de verzekeringsexperten. Mensen houden hun beschadigde bezittingen ook beter bij tot er iemand van de verzekeringen is komen kijken. Die staan trouwens klaar om voorschotten toe te kennen eens ze een eerste inschatting van de schade hebben kunnen maken, aldus Di Rupo.

Meer