Colruyt zet webwinkel Collishop stop

De Colruyt Group stopt met het aanbieden van het non-foodassortiment op zijn online platform Collishop. De website zal vanaf 9 november niet langer voor bestellingen beschikbaar zijn. Dat heeft het bedrijf bevestigd. De beslissing zou voor de tewerkstelling bij Colruyt echter geen gevolgen hebben.

Colruyt startte 37 jaar geleden met Collishop. Oorspronkelijk was het een soort van postorderconcept via een catalogus, maar toen het internet in opmars kwam, werd het omgebouwd tot een webshop. Daar bood de groep producten uit de non-foodsector te koop aan. Collishop groeide uit tot één van de grootste Belgische webshops.

‘De Colruyt Group oordeelt evenwel dat in het huidige concurrentiële landschap bij de online verkoop van non-foodproducten een grotere specialisatie is vereist,’ benadrukken woordvoerders van de Belgische retailgroep. ‘Daarom heeft het bedrijf beslist om de verkoop van het algemene non-foodassortiment op de website Collishop te stoppen.’

‘In plaats daarvan wil Colruyt verder investeren in de gespecialiseerde online en offline activiteiten van Dreamland, Dreambaby, Fiets! en MyUnderwear24.’

Beperkte impact

De beslissing heeft geen gevolgen voor de online activiteiten van die verschillende kanalen, noch voor de dienstverlening van het platform Collishop Professional voor bedrijven en kinderdagverblijven. Ook het netwerk afhaalpunten van Collishop blijft in de winkels beschikbaar voor klanten die hun online bestellingen van de andere webshops van de groep willen komen oppikken.

Bovendien zullen volgens het bedrijf alle medewerkers van de Collishop verder binnen de Colruyt Group tewerkgesteld kunnen blijven. De groep zegt verder te verwachten dat de stopzetting van de non-foodverkoop op het online Collishop-platform slechts een beperkte impact zal hebben op het nettoresultaat van het lopende boekjaar.

Meer