Basic-Fit: ‘Steun ons door geen compensatie te vragen voor verloren abonneegeld’

Fitnessketen Basic-Fit beseft dat het einde van de quarantaine-rit nog niet in zicht is, en biedt klanten enkele mogelijkheden om hun geld te recupereren. Het bedrijf gaat zelfs zo ver om klanten voor te stellen om geen vergoeding te kiezen, ‘om Basic-Fit te steunen’.

Basic-Fit heeft in België 179 vestigingen. Leden mogen met een lidkaart in elke vestiging langsgaan. Wereldwijd heeft het beursgenoteerde bedrijf meer dan vierduizend medewerkers. In België, waar de fitnesscentra moeten sluiten, is de meerderheid van het personeel op tijdelijke werkloosheid gezet.

Maar leden hebben natuurlijk wel betaald voor een abonnement. Daarom geeft Basic-Fit enkele opties om dat geld te recupereren. Zo kan u gaan voor een upgrade van het abonnement, vanaf 1 mei. Daarmee verliest het bedrijf dus geen inkomsten.

Het lidgeld kan u ook terugkrijgen als korting, verspreid over verschillende maanden. Daarnaast kan u ook kiezen om geen betalingen meer te doen tot Basic-Fit opnieuw open gaat.

Opvallend: in een laatste mogelijkheid vraagt Basic-Fit aan de klanten om het reeds gestorte geld gewoon te laten zitten. ‘Hiermee kies je ervoor om tot 1 mei geen compensatie te ontvangen. Met deze optie steun je Basic-Fit, dank je wel’, staat er in een bericht naar de klanten te lezen.

Meer