Als de wagen te duur is… Er zijn nu Porsche-schoenen

Porsche en Puma zien elkaar als logische partners

De Duitse merken Puma en Porsche brengen een gezamenlijke modecollectie op de markt. Puma, fabrikant van sportkleding, werkt daarvoor samen met Porsche Design, de modedivisie van de sportwagenbouwer. De collaboratie wil daarbij inspelen op de sterke vraag naar luxeproducten. Omgekeerd toonden luxelabels eerder ook al een opmerkelijke interesse in de markt voor sportkleding.

Puma en Porsche lanceren daarbij een lijn met schoenen en kleding die vanaf begin maart beschikbaar zal zijn. De producten zijn wereldwijd te koop in honderdvijftig winkels van Porsche Design. De collectie is ook online beschikbaar

Grote verwachtingen

Voor de schoenen van het samenwerkingsverband zal de klant prijzen tot 250 euro moeten betalen. Jassen zouden tot 450 euro kunnen kosten. Alle artikels zijn voorzien van de onderscheiden logo’s van de partners. “Beide partijen hebben grote verwachtingen over de samenwerking,” meldt het persbureau Reuters.

“Porsche Design hoopt dat de naam Puma een jonger publiek naar zijn winkels zal trekken. Anderzijds verwacht het kledingmerk dat dankzij Porsche ook een kapitaalkrachtiger publiek interesse voor zijn collectie zal tonen. Daarbij wordt gekeken naar markten zoals China en Japan, waar een sterke vraag naar sportartikelen uit de hogere marktsegmenten wordt ervaren.”

“Dit is een gezamenlijke poging om beide merken op de lange termijn te versterken,” benadrukt Bjorn Gulden, chief executive van Puma, dan ook tegenover aan Reuters. “Dankzij de samenwerking met een merk zoals Porsche kunnen wij meer innovatieve projecten opzetten. Porsche brengt ons immers in contact met klanten die bereid zijn om een meerprijs te betalen. In onze gewone markt is er altijd een prijsdruk.”

Ook Jan Becker, directeur van Porsche Design, wijst erop dat de twee partijen gemeenschappelijke waarden op het gebied van design en innovatie vertegenwoordigen

Racing

Puma zette eerder al een samenwerking op met Porsche Motorsports, de racedivisie van de Duitse autofabrikant. Daarbij rustte Puma de fabriekspiloten en het personeel van de raceteams uit. “Sportartikelen passen perfect in het concept van Porsche Design,” benadrukte Jan Becker.

Het ontwerp van de collectie komt vooral van het designteam van Porsche. Puma brengt anderzijds zijn knowhow in het samenwerkingsverband in. Onder meer wordt gewerkt met ultralichte materialen. De schoenen worden bovendien uitgerust met dempingssystemen.

Eerder al speelden ook al andere luxelabels – zoals Hugo Boss en Gucci – in op de aantrekkingskracht van de sportwereld.

Meer
Markten
Mijn Volglijst
Markten
BEL20