Pierre Cardin werkt samen met Europees Ruimteagentschap ESA om trainingspakken voor de maan te ontwerpen


Key takeaways

  • Pierre Cardin heeft samengewerkt met het Europees Ruimteagentschap ESA om trainingsoutfits te ontwerpen voor maanverkenning.
  • De op de ruimte geïnspireerde outfits kenmerken zich door esthetiek, functionaliteit en technische expertise om de maanomstandigheden te simuleren.
  • De samenwerking is gericht op het verbeteren van de mobiliteit van astronauten door middel van innovatief textiel en comfortabele structuren.

Pierre Cardin, het gerenommeerde modehuis, heeft zijn krachten gebundeld met het Europees Ruimteagentschap ESA om trainingspakken te ontwerpen voor Europese astronauten die op verkenning gaan naar de maan. Bij deze samenwerking staan esthetiek, functionaliteit en technische expertise voorop.

De op de ruimte geïnspireerde outfits zijn ontworpen om de omstandigheden op de maan te simuleren, waar astronauten in de toekomst operaties aan het oppervlak zullen uitvoeren. Ze bestaan uit een flexibel binnenpak en een buitenlaag die het ruimtepak bedekt. Deze kledingstukken moeten zich aanpassen aan de extreme temperaturen en de ruwe omgeving van het maanoppervlak.

Andere modehuizen gingen Pierre Cardin voor

In navolging van andere modehuizen zoals Prada en Axiom Space, is Pierre Cardin de volgende die bijdraagt aan de ontluikende ruimtevaartmode-industrie. De betrokkenheid van de modesector sluit aan bij de voortdurende ontwikkeling van de LUNA-simulatiefaciliteit van de ESA. In Duitsland bootst het daar het maanoppervlak na.

De nieuwe trainingsoutfits zijn ontworpen om maanverkenning in het echt na te bootsen, zodat astronauten procedures kunnen oefenen en technologieën kunnen testen alsof ze in de ruimte zijn. In samenwerking met ESA ontwikkelt Pierre Cardin innovatief textiel en comfortabele structuren om de mobiliteit van astronauten te verbeteren.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.