Mercedes-Benz claimt titel van ‘best verkopende luxemerk’

Mercedes-Benz verkocht in 2019 meer dan 2,3 miljoen wagens. De Duitse autofabrikant staat zo in koppositie om het bestverkopende merk van luxewagens te blijven.

Hoewel grote rivaal BMW zijn wereldwijde verkoop per merk (BMW, Rolls Royce, Mini) nog bekend moet maken, neemt Daimler nu al de vlucht vooruit. De autobouwer beweert nu al dat dochtermerk Mercedes-Benz de titel van ‘bestverkopende luxemerk’ mag behouden.

Mercedes-Benz wijst op verkooprecords in Duitsland, China en de Verenigde Staten om dat statement te stutten. In China steeg de omzet bijvoorbeeld met 6,2 procent. Daar deed vooral de S-Klasse-limousine zijn duit in het zakje, met 700 verkochte exemplaren per maand.

In België ziet Mercedes-Benz zijn marktaandeel toenemen tot 6,9 procent, komende van 3,7 procent in 2011. Het afgelopen jaar werden er net geen 38.000 wagens van Mercedes-Benz ingeschreven. Daardoor eindigt het merk voor het eerst in zeventien jaar als nummer één in het Belgische premiumsegment.

Lees ook:

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.