De bank KBC gaat gedurende zes maanden in West-Vlaanderen een nieuwe dienst uitproberen: dienstverlening aan huis voor digitale en minder mobiele klanten.
West-Vlaamse klanten zullen vanaf 19 april een afspraak kunnen boeken voor een huisbezoek van een ervaren bankbediende, zegt de bank in een persbericht. De dienst richt zich op klanten die moeilijkheden hebben om digitaal te bankieren of minder mobiel zijn om naar een KBC-bankkantoor te gaan, met name als er geen kantoor in de onmiddellijke buurt is.
De bankbediende zal in een makkelijk herkenbare wagen, de “KBC-belmobiel”, zijn ronde doen.
Digitale transitie
De overgrote meerderheid van de klanten, 89 procent, gebruikt een of meerdere digitale kanalen. Slechts 11 procent steunt dus voor zijn bankzaken nog uitsluitend op het traditionele bankkantoor, onder meer door de digitale kloof.
“Sommige klanten merken op dat zij moeite hebben met de snelheid waarmee de samenleving als geheel in snel tempo digitaliseert. Vanuit onze rol in de samenleving zien we het als onze opdracht om klanten te helpen bij de transitie naar digitale kanalen”, zegt David Moucheron, de CEO van KBC België.
Na evaluatie zal KBC bekijken of het deze nieuwe dienstverlening verder uitrolt en uitbreidt.
(am)