3 aandelen die met 50 procent zullen stijgen volgens Goldman Sachs

Inflatie, werkloosheid en brandstoftekorten zijn maar enkele problemen die op dit moment de markten plagen. Hoofdeconoom van Wall Street-reus Goldman Sachs, Jan Hatzius, gelooft echter dat dit een kortetermijnverschijnsel is en kijkt hoopvol naar de toekomst. Met die visie en met behulp van de TipRanks database lijken analisten van Goldman Sachs drie aandelen gevonden te hebben die weldra met 50 procent en zelfs meer kunnen stijgen.

1. Vivint Smart Home (VVNT)

De digitale revolutie heeft heel wat technologische nieuwigheden op de markt gebracht. Zo verscheen ook Vivint Smart Home op de markt, die nu de leider is op vlak van het leveren van huisbeveiligingssystemen en ‘domotica’, ofwel huisautomatiseringen. Met 1,5 miljoen klanten in Noord-Amerika was Vivint in het eerste kwartaal van 2021 goed voor een omzet van 343.3 miljoen dollar. Ook zag het bedrijf 60.000 nieuwe abonnees overschakelen naar hun systeem.

Marktanalist voor Goldman Sachs, Rod Hall, voorspelt dan ook een stijging van maar liefst 81 procent. ‘Wij geloven dat Vivint’s samenwerkingen voor consumentenfinanciering het bedrijf positioneren voor een aanhoudende positieve cashflow. Verder zien wij een mogelijke toetreding tot de verzekeringssector als een optie voor extra waarde.’

Het bedrijf kende onlangs ook een negatieve keerzijde. Op 3 mei trof het bedrijf een schikking met het Amerikaanse ministerie van Justitie, waarbij het een boete van 20 miljoen dollar aanvaardde wegens vermeende schendingen van de Fair Credit Reporting Act.

2. DoubleVerify Holdings (DV)

Ook de reclame en marketingindustrieën hebben een transformatie gekend doorheen het digitale tijdperk. Daarmee zijn er ook vertrouwensproblemen ontstaan. DoubleVerify, een nieuw beursgenoteerd bedrijf, houdt zich bezig met het waarborgen van veiligheid in de wereld van online adverteren. Het bedrijf biedt een softwareplatform voor metingen en analyses in digitale media, dat marketeers voorziet van veilige en nauwkeurige gegevens om campagnes en resultaten te volgen.

In 2 jaar tijd kende het bedrijf een groei van 100 procent, die stijging is vooral te wijten aan samenwerkingen met internetgiganten als Google en Amazon. Dit nieuwe beursgenoteerde aandeel heeft veel aandacht getrokken in zijn eerste paar weken op de beurs en analist Christopher Merwin schat een stijging van ongeveer 57 procent.

Hoewel andere experts het er over eens zijn dat het eerder over 30 procent gaat, is Merwin overtuigd dat hij gelijkt heeft. ‘Gezien het op transacties gebaseerde inkomstenmodel van DoubleVerify, is het bedrijf bestemd voor een aanhoudende groei binnen het digitale advertentie-ecosysteem.’

3. Zymergen (ZY)

Zymergen omschrijft zichzelf als een ‘biofacturerings’-bedrijf, dat nieuwe manieren creëert om een breed aanbod van producten te ontwikkelen, van elektronica tot persoonlijke verzorging en hygiëne tot landbouwtechnologie. Het bedrijf heeft dus zeker een unieke kijk op een groene economie en het beschermen van de natuur.

Sinds april heeft het bedrijf 500 miljoen euro opgehaald, en dat amper 4 maanden nadat ze hun eerste commerciële product hebben gelanceerd.

Analist Matthew Sykes schetst het potentieel van het bedrijf: ‘Eerst moet Zymergen zijn reputatie waarmaken door een succesvolle lancering en levering van hun eerste product, Hyaline. Dan zullen ze met aanvullende producten moeten aantonen hoe snel ze ontwikkelen en of ze dit beter doen dan hun concurrenten. Ik geloof dat Zymergen zijn potentieel zal halen en ik verwacht dan ook een stijging van 52 procent van de aandelen het komende jaar.’

Niet enkel Matthew Sykes is overtuigd, op Tipranks zijn de analisten unaniem overtuigd dat de aandelen van ZY sterk zullen stijgen.

(jvdh)

Meer