Zakenlunches minder populair? “Wij hebben dat gevoel niet”, zegt Van der Valk

Zakenlunches worden steeds minder populair, blijkt uit de actualiteit. Sinds corona moet het allemaal een beetje sneller en bondiger. Maar niet overal merken ze die nieuwe tendens. Business AM sprak met Viki Aga, commercieel manager bij Van der Valk in Gent.


Beluister hier het interview met Viki Aga:


Merken jullie die tendens ook?

Viki Aga: “Wij hebben dat gevoel niet in het hotel. Wij zijn natuurlijk wel omringd door heel veel bedrijven. In onze openingsperiode merkten wij dat de mensen vooral blij waren dat wij erbij kwamen om wat afwisseling te brengen.”

Waar het vroeger misschien een driegangenmenu was, is het nu eerder een gesprek bij een koffie. Hoe zit dat bij jullie?

“Wij zijn in dat opzicht natuurlijk geen klassiek restaurant. Wij bieden redelijk wat variatie en zijn zeven op zeven geopend. De prijzen van onze gerechten liggen gemiddeld tussen de 18 en 35 euro. Op termijn willen we nog meer diversiteit kunnen bieden met een extra restaurant. Maar uiteraard kan je hier ook terecht voor een koffie in de brasserie.”

Een vergadering bij een koffie is minder interessant voor jullie. In de plek zou er ook een zakenlunch kunnen zijn.

“Ja, dat is een deel van het concept. We willen iedereen kunnen aantrekken. Met het nieuwe restaurant is dat probleem natuurlijk wel van de baan.”

Dus er is wel nog een businessmodel achter de zakenlunches.

“Inderdaad, wij hebben niet het gevoel dat dat stilvalt. Fysiek samenkomen heeft nog steeds een zekere meerwaarde. En dat hoeft niet lang te duren, het is zeer efficiënt om een lunch met een meeting te combineren. Dus dat is wat ons betreft nog niet stilgevallen.”

(ns)

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.