Streamingdienst Disney+ landt op 15 september in België


Disney+, het videostreamingplatform van Disney, wordt op 15 september in België gelanceerd. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt.

De lancering werd eerder al in het vooruitzicht gesteld, maar is nu helemaal officieel. Behalve in België wordt de streamingdienst op die datum ook in Portugal, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, IJsland en Luxemburg gelanceerd.

Disney+ maakt ook de abonnementsprijs bekend voor de Belgische markt: 6,99 euro per maand of 69,99 euro voor een jaarabonnement.

Vergelijking Disney+ en Netflix

Met Disney+ gaat de streamingdienst The Walt Disney Company natuurlijk rechtstreeks de concurrentie aan met Netflix. De laatste jaren verdwenen er een hele lading titels uit de catalogus van de streaminggigant. Avengers, Star Wars: als ze op een andere dienst stonden, zijn ze intussen exclusief voor Disney.

Daarnaast belooft Disney+ een volledig kindvriendelijk kanaal te zijn. Waar u bij Netflix nog best even een oog werpt op wat uw kinderen bekijken, zal er geen content van pakweg Fox op Disney+ te zien zijn. Er zit dus geen seks en nauwelijks geweld in het aanbod van Disney+, of dat belooft het entertainmentconcern toch. Vooral in de Verenigde Staten is dat een belangrijk verkooppunt.

Prijs

Dan is er natuurlijk nog het prijskaartje. Voor 6,99 euro haalt u een maand Disney+ in huis en voor 69,99 streamt u een jaar. Ter vergelijking: Netflix kost 7,99 voor het goedkoopste abonnement. Daar krijgt u natuurlijk ook originele content.

Dan is er natuurlijk nog die andere grote speler in België: Amazon Prime. Die bieden een abonnement aan voor 2,99 euro per maand, absolute bodemprijzen. Daar krijgt u ook nog gratis verzending op Amazon bij. Ook de online retailreus heeft stevig ingezet op eigen content, net zoals Netflix. Of ze daarmee voorbij de gigantische back-catalogus van Disney+ geraken, is nog maar de vraag.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.