Ijverige podcastluisteraars kennen het systeem van promocodes wel: advertenties van podcastssponsors op het einde van de show. Maar dan moet u die wel onthouden en daar wringt het schoentje. Dus komen er in-app advertenties.
Spotify wil er zeker van zijn dat u een advertentiecode van een sponsor niet vergeet. Daarom komen er In-App Offers. Dat zijn embedded links die verschijnen op de pagina van de aflevering van de podcast waar u naar luistert. Als u erop klikt, zal de promocode automatisch ingevoerd worden.
Podcasts
Dat is blijkbaar de eerste stap in een heel advertentie-offensief bij de podcastafdeling van Spotify. Het bedrijf is op zoek naar een meer directe manier om merken te betrekken bij de podcasts.
De eerste test staat gepland voor Harry’s, producten voor mannen, voor de podcast Last Podcast on the Left. Ook Hello Fresh in Duitsland krijgt een testpromo op de podcast Herrengedeck. Niet alle luisteraars zullen de link te zien krijgen, en de interactieve tool zal enkel te zien zijn voor zolang de campagne loopt.
SAI
Spotify heeft zijn Streaming Ad Instertion-technologie, kortweg SAI, in januari gelanceerd. Die software zet advertenties in podcasts terwijl mensen ernaar aan het luisteren zijn. De advertenties worden geselecteerd gebaseerd op de demografische gegevens van de luisteraar. De advertenties zijn momenteel enkel te beluisteren op Spotify zijn eigen exclusieve podcasts. Dat zijn er momenteel een honderdtal.
Lees ook: