Markten:
Markten inladen...

ZATERDAG 06 JUN

Business 24/7

Zoeken
scrollTop top

Ruim een op tien Amerikanen heeft nooit een televisie-abonnement gehad

Logo Business AM
Economie

10/04/2019 | Marc Horckmans | 2 min leestijd

In de Verenigde Staten hebben 31 miljoen mensen nog nooit een televisie-abonnement gehad. Daarmee blijft inmiddels 12 procent van de totale Amerikaanse bevolking voor het televisiemedium onbereikbaar. Dat blijkt uit een rapport van consulent MRI-Simmons. Twee jaar geleden gaf slechts 9 procent van de Amerikaanse populatie aan nog nooit een televisie-abonnement te hebben gehad.

“In het verleden maakten Amerikaanse jongeren duidelijk dat ze snel een televisie-abonnement zouden willen nemen,” zegt Karen Ramspacher, analist innovaties bij MRI-Simmons. “Die stap volgde meestal wanneer ze hun eerste degelijk betaalde baan hadden kunnen krijgen.”

Opties

“Dat is vandaag echter veel minder evident,” verduidelijkt Ramspacher. “Het publiek heeft momenteel veel meer opties om toegang tot beeldcontent te kunnen krijgen. Er is dan ook een harde strijd voor de klant aan de gang. Aangezien deze groep in aantallen en rijkdom snel toeneemt, kunnen content-providers op aanzienlijke opportuniteiten rekenen. Noodzakelijk is echter dat men de onderliggende motivaties van deze groep begrijpt.”

“Deze groep heeft een mediaan-leeftijd van drieëndertig jaar,” zeggen de onderzoekers. “Zij beschikken daarbij over een gemiddeld gezinsinkomen van 52.800 dollar. Dat vertegenwoordigt een stijging met 27 procent tegenover twee jaar geleden.”

De onderzoekers merken wel op dat 27 procent van deze populatie zegt plannen te hebben om binnen een periode van zes maanden alsnog een betalend televisie-abonnement te nemen. Daarbij zou 70 procent kiezen voor een traditionele kabelomroep of satellietzender. De resterende 30 procent zou daarentegen opteren voor virtuele alternatieven. Vooral in de leeftijdsgroep tussen achttien en dertig jaar blijkt een voorkeur voor digitale televisie-platformen te bestaan.

Vernieuwing

De redenen om alsnog een televisie-abonnement te nemen lopen volgens de onderzoekers bijzonder ver uit elkaar. Oudere kijkers willen vooral tussen een breed aanbod kanalen kunnen kiezen. Jongeren daarentegen zouden vooral een gemakkelijke toegang tot programma’s nastreven.

Waarnemers merken op dat ook steeds meer Amerikanen hun lopende televisie-abonnement niet meer wensen te vernieuwen. Uit onderzoek van het bureau Kagan zou gebleken zijn dat de Amerikaanse televisie-operatoren het voorbije jaar ongeveer 1,1 miljoen abonnees zijn verloren. Over het hele jaar zou er sprake zijn van een verlies van bijna vier miljoen klanten.


Gelijkaardige artikels


Logo BusinessAM

Business AM | Zo gezegd

Watermark

‘We moeten op Europese schaal handelen om goed en versterkt uit deze crisis te komen’

Duits bondskanselier Angela Merkel
Logo Business AM

Business AM | Zo gezegd

Quote Merkel

‘We moeten op Europese schaal handelen om goed en versterkt uit deze crisis te komen’

Duits bondskanselier Angela Merkel
Zo gezegd: Gita Gopinath

De coronacrisis is veel groter dan de bankencrisis. Een schok als deze hebben we niet meegemaakt sinds de Grote Depressie. Misschien is dit wel de Grote Lockdown.

Gita Gopinath, de hoofdeconome van het IMF

Quote van de dag Elon Musk

Ik denk dat de universiteit er in essentie is om plezier te maken en om te bewijzen dat je je huiswerk kan maken. Maar ze is er niet om te leren.

Elon Musk
zo gezegd michel barnier

Er zijn veel ernstige verschillen tussen het VK en de EU over de toekomstige handelsrelatie. Een akkoord is mogelijk… al is het moeilijk.

Michel Barnier, hoofdonderhandelaar brexit voor de EU
Quote van de dag corona

We moeten rationeel blijven. Maar de kans om het virus in te dammen wordt kleiner. We bereiden ons ook voor op een pandemie.

Tedros Adhanom Ghebreyesus, directeur-generaal van de WHO
Logo Business AM

Business AM | Stocks