Netflix Games lijkt grotendeels mislukt

De introductie van games door Netflix lijkt een mislukking te worden. Volgens Apptopia zijn Netflix-games in totaal 23,3 miljoen keer gedownload met gemiddeld 1,7 miljoen dagelijkse gebruikers. Dit betekent dat minder dan 1 procent van het abonneebestand geïnteresseerd is in de games van Netflix.

Netflix verloor onlangs bijna een miljoen abonnees, dus het is niet moeilijk te begrijpen waarom het bedrijf juist in games wil investeren om het aanbod uit te breiden.

Netflix Games werd gelanceerd in 2021 en biedt momenteel meer dan 25 games aan via de mobiele Netflix-app. Het bedrijf is van plan om zijn catalogus tegen het einde van 2022 te verdubbelen en meer dan 50 games uit te brengen.

Het bedrijf heeft al drie gamestudio’s overgenomen: Boss Fight Entertainment, Night School Studio en Next Games. Daarmee zou ongeveer 72 miljoen zijn gemoeid.

Maar met zulke lage gebruikscijfers is het de vraag of Netflix er nog lang mee door zal gaan.

Meer