Movu Robotics ziet de ‘war for talent’ niet als probleem: “Dat stuwt automatisering, en dat is net onze business”

In Lokeren heeft roboticabedrijf Movu Robotics zijn intrek genomen in een nieuw hoofdkwartier, een gebouw dat past bij de ambities van het bedrijf. CEO Stefan Pieters sprak met Business AM over de toekomstplannen en uitdagingen.


Luister hier naar het volledige interview met Stefan Pieters:


Waarom is dit belangrijk?

Movu Robotics nam zijn intrek in het kantoorgebouw langs de E17 waar tot voorheen DPG Media zat. Moederbedrijf Stow Group is een grote naam die internationaal actief is. De ambities van Movu reiken dan ook ver.
  • Pieters legt uit: “Movu Robotics is een dochter van de Stow Group, de leidende fabrikant van rekken en magazijnoplossingen in Europa. We concentreren ons op de automatisatie van logistieke systemen. Ons moederbedrijf is internationaal actief en wij volgen in de voetsporen, dus wij zijn ook actief in Noord-Amerika en Europa, maar af en toe ook met kleinere installaties in Oceanië.”
  • “De war for talent is een grote uitdaging voor groeibedrijven zoals wij. Movu heeft enorm veel medewerkers nodig. We hebben een eigen rekruteringsteam en slagen er tot nu toe in om elke maand nog tien à vijftien technische profielen aan te nemen.”
  • “Langs de andere kant, de war for talent is een echte drijfveer voor onze business. Het gebrek aan geschoold personeel in de logistiek is een enorme hulp om geautomatiseerde oplossingen te verkopen.”
  • “We zijn nu begonnen met het sponsoren van een leerstoel bij de Universiteit van Leuven in Gent. Als volgende stap van dit plan willen we een soort van robotacademie mogelijk maken. In ons nieuwe hoofdkwartier in Lokeren willen we jongeren bepaalde opdrachten laten uitvoeren om met techniek te kunnen spelen en de interesse daarvoor te wekken. Om ervoor te zorgen dat de volgende generatie ook klaarstaat om in dit boeiende domein te stappen.”

(evb)

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.