Kadonation met innovatief platform voor personeelsgeschenken één van de snelste groeiers in België

Geven is zoveel leuker dan krijgen. Kadonation ontstond ooit, amper 5  jaar geleden, uit de frustratie dat samenleggen voor geschenken steevast stroef verloopt. Vandaag is het bedrijf een van de snelste groeiers in België, zo bleek onlangs nog uit hun nominatie voor Deloitte’s Fast 50-Award. Hun doel? Geschenken geven makkelijker en waardevoller maken. Eerst voor vrienden en kennissen, maar sinds vorig jaar ook voor bedrijven, met hun gratis platform Kadonation Select. Het is dat platform dat hen die indrukwekkende groei opleverde.

Het idee voor Kadonation ontstond in 2014, toen oprichter Fabrice een iPod Touch wilde kopen voor een vriendin. Hij probeerde met een groep vrienden het juiste bedrag bij elkaar te krijgen. Talloze reminders en heen-en-weer-gestuur later kwam hij nog steeds niet verder dan een schamel envelopje. De inhoud ervan was bij lange na niet voldoende voor de muziekspeler. “Dat moet toch makkelijker kunnen”, dacht Fabrice. En dus richtte hij in november 2016 Kadonation op. 

Fast forward tot anno 2021, en gebruikers kunnen via Kadonation samenleggen voor een Kadonation Groepscadeau. De organisator maakt een groepscadeau aan, en nodigt alle vrienden uit. Zij ontvangen een link naar de pagina en kunnen online met hun favoriete betaalmethode bijleggen. Nadien kan de begunstigde het verzamelde geld besteden bij Zalando, Bol.com, Coolblue of één van de andere 75 partners. 

“Die groepscadeaus sloegen erg aan, in die mate zelfs dat we steeds vaker gecontacteerd werden door bedrijven”, stelt Jelle. Zij wilden onze geschenken aanbieden als personeelsgeschenk, omdat het telkens een enorme zoektocht was naar een geschenk dat iedereen leuk zou vinden. Als je meer dan duizend werknemers hebt, is dat gewoon onbegonnen werk. Je verliest bovendien heel wat tijd en energie aan de organisatie ervan. Zo werd het platform Kadonation Select geboren.” 

Eén platform voor geschenken en attenties

Met het geschenkenplatform Kadonation Select schenken HR-managers, teamleiders en bedrijfsleiders vandaag cadeau’s aan meer dan 100.000 medewerkers. Ze geven attenties op maat, en digitaliseren en automatiseren in één klap ook meteen het hele proces. Geschenken uitkiezen, de budgetten beheren, facturen opvolgen: Kadonation Select helpt bedrijven hun medewerkers te waarderen in alle eenvoud. En dat blijkt vandaag meer dan ooit nodig. 

Bovendien krijgen die bedrijven met de tool meer vat op hun geschenk- en attentiebeleid. “Onze klanten kunnen met de tool makkelijk een gestroomlijnd beleid uitwerken over de vestigingen en afdelingen heen. Ze vermijden wildgroei en kunnen perfect inspelen op eventuele persoonlijke voorkeuren”, stelt Jelle. “Het platform is ook gewoon gratis: je betaalt enkel voor de geschenken die je bestelt.” 

Wat die geschenken betreft, trekt Kadonation fel de kaart van beleving en technologie. “Uit ons eigen onderzoek bij 2.000 werknemers blijkt dat keuzevrijheid de belangrijkste factor is voor het ideale geschenk. Respondenten plaatsen een veelzijdige cadeaubon dan ook met stip op één bij de geschenken die ze het meest appreciëren.” Via Kadonation Select kunnen bedrijven die geschenkbonnen volledig naar hun hand zetten en personaliseren. Op naam, in de huisstijl van het bedrijf en met een persoonlijke (video)boodschap aan de ontvanger. 

Internationale groei met één missie voor ogen 

Na de groeispurt die Kadonation kende in België, richt het bedrijf zich nu ook op de  Nederlandse markt. Daarna mikken ze op Europa. Hun missie blijft daarbij centraal: bedrijven helpen om van waardering de normaalste zaak ter wereld te maken. “Hoeveel bedrijven gebruik maken van Kadonation Select is daarbij ondergeschikt. Wat telt is dat we bedrijven sensibiliseren om (pro)actief te investeren in het werkgeluk van hun medewerkers, en er zo ook beter in slagen om de juiste talenten lang aan zich te binden.” 

“Al blijven we natuurlijk investeren in het platform”, zegt Fabrice. “Zo voegen we binnenkort meer mogelijkheden toe om aan je medewerkers je waardering te tonen zonder dat daar automatisch een geschenk aan gekoppeld is. Zo hopen we een passend vervolg te breien aan het Kadonation Select-verhaal. We zijn niet snel tevreden, en dat verwachten we ook niet van onze klanten. To be continued!” 

Wie benieuwd is naar het aanbod van Kadonation, kan een kijkje nemen op hun website

Meer