Internationaal karakter streaming content neemt steeds verder toe

De productie van content voor online streaming heeft het voorbije jaar opnieuw een heropleving gekend. Dat blijkt uit een rapport van consulent Omdia. Het jaar voordien was nog een aanzienlijke terugval gemeld, te wijten aan de uitbraak van de coronapandemie, die tot de annulering van nieuwe programma’s en vertragingen in de productie had geleid. Tegelijkertijd wordt gemeld dat die content ook zijn internationaal karakter steeds verder opvoert.

Waarom is dit belangrijk?

De grote streamingplatformen Netflix, Amazon, Apple TV+, Disney+, HBO Max, Hulu, Paramount+ en Peacock brachten het voorbije jaar gezamenlijk in totaal 1.752 titels uit. Dat betekende een stijging met 60 procent tegenover het jaar voordien. In totaal werd daarbij 4.878 uur originele content gecreëerd. Hier was er sprake van een toename met 87 procent tegenover twee jaar geleden.

Netflix meest actief: Netflix toonde zich volgens het rapport van Omdia het voorbije jaar de meest actieve producent van nieuwe streamingprogramma’s.

  • In totaal lanceerde het bedrijf daarbij 935 titels, die 3.531 uur nieuwe content vertegenwoordigden. Meer dan 50 procent van de nieuwe producties werden buiten de Verenigde Staten gecreëerd.
  • “Sinds de lancering van Lilyhammer, de eerste originele serie van Netflix, elf jaar geleden, heeft het bedrijf meer dan 14.000 uur aan origine
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Lees nu 3 artikels gratis per maand!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer