Iconische villa van Frank Sinatra te koop voor $4,25 miljoen

In de Coachella Valley, in de Californische woestijn wordt de Villa Maggio – de vroegere woonst van de Amerikaanse zanger en acteur Frank Sinatra – voor 4,25 miljoen dollar (3,5 miljoen euro) te koop gesteld. 

In 1967 bouwde de iconische zanger een afgelegen toevluchtsoord voor zichzelf in de woestijn en doopte het ‘Villa Maggio’, naar zijn personage in de oorlogsfilm From Here to Eternity. Dit is niet de eerste keer dat het huis de afgelopen jaren te koop heeft gestaan. In 2014 werd het huis in Palm Desert, Californië te koop gesteld voor 3,95 miljoen dollar. Het was twaalf jaar in het bezit van Frank Sinatra.

Tennisbaan en helikopterplatform

Villa Maggio werd gebouwd door architect Ross Patton op een rotsachtige heuvel en het telt zes badkamers en vijf slaapkamers. Het hele complex beslaat 10 hectare, met onder meer een tennisbaan en een helikopterplatform.

Het hoofdhuis is gebouwd in een rustieke stijl met warme houtsoorten en lokale materialen. Het heeft zeven open haarden, twee keukens, eet- en woonkamers, een studeerkamer en een terras met uitzicht over het landschap. De twee aparte gastvertrekken bevatten gezamenlijk nog twee slaapkamers. 

Daarnaast is er nog een poolhouse met een grote kamer met een stenen open haard en twee badkamers, twee sauna’s en een minikeuken met uitzicht op het zwembad. Er is zelfs een generator, een watertoren en een waterput op het domein aanwezig en er is parkeergelegenheid voor 25 auto’s.

Populair bij beroemdheden

Sinatra zou er regelmatig zijn vrienden van de ‘Rat Pack’ hebben uitgenodigd, de artiestengroep met onder anderen Dean Martin en Sammy Davis jr.

De Californische vallei is de thuisbasis van het intussen vermaarde Coachella-festival en al decennialang een geliefde plek voor heel wat Amerikaanse beroemdheden, zoals Kim Kardashian en Leonardo DiCaprio.

Foto: Tybee Vacation Rentals
Foto: Tybee Vacation Rentals

Lees ook:

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.