Corona Direct denkt niet aan naamswijziging

De verzekeraar Corona Direct, een dochterbedrijf van Belfius, houdt vast aan zijn naam, ondanks de negatieve connotaties die het gelijknamige virus oproept.

‘Bij het begin van de crisis merkten we dat heel veel mensen naar onze site surften. Die bleken vooral op zoek te zijn naar informatie over het virus’, zegt CEO Els Blaton in De Tijd. ‘Om hen van dienst te zijn hebben we een link naar de infopagina’s van de overheid op onze site geplaatst.

Corona is Latijn voor kroon. De verzekeraar wacht tot de storm gaat liggen vooraleer een andere merknaam ook maar te overwegen. ‘Er blijken in België ook 126 mensen met de naam Corona te zijn. En je hebt een bier met dezelfde merknaam. Dit is niet het moment om te beginnen nadenken over onze bedrijfsnaam’, zegt Blaton.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.

01:00