Coca-Cola lanceert vijf varianten met koffiesmaak in VS

Coca-Cola heeft deze week in de VS een nieuwe lijn frisdranken gelanceerd. Het gaat een combinatie van Coca-Cola met koffie. Het bedrijf omschrijft het zelf als een ‘verfrissende koffie die nipt als een cola en eindigt als een koffie’. Eerder lanceerde Coca-Cola al gelijkaardige producten in andere landen, maar België lijkt voorlopig nog niet aan de beurt.

Coca-Cola of koffie … we drinken het allebei weleens als we wat extra energie nodig hebben. De ene mens is meer fan van het ene, de andere van het andere, maar de combinatie zullen er nog maar weinigen geprobeerd hebben. Toch is het juist daarmee dat The Coca-Cola Company een nieuw gat in de markt hoopt te vinden.

Begin deze week lanceerde het in de Verenigde Staten Coca-Cola with Coffee. Het gaat om vijf verschillende varianten. De gewone cola is beschikbaar is drie smaken: Dark Blend, Vanilla en Caramel. De suikerloze tegenhanger bestaat enkel in Dark Blend en Vanilla.

Meer cafeïne, minder caloriën

‘Veel mensen zijn vaak verscheurd tussen het drinken van frisdrank of koffie om 15 uur op het werk, op school of onderweg. Nu hoef je je Coca-Cola niet te verlaten om je koffiefix te halen’, zegt het bedrijf zelf over deze nieuwe smaken.

Alle vijf de varianten bevatten 69 mg cafeïne per blikje. Dat is meer dan een gewoon blikje Coca-Cola – daarin zit 34 mg cafeïne – maar minder dan de 95 mg die in een gemiddelde kop koffie zit. Het aantal calorieën is dan weer maar half zoveel als in een gewoon blik Cola-Cola.

Coca-Cola BlāK

Opvallend is ook dat de Verenigde Staten niet het eerste land is waar Coca-Cola zijn nieuwe koffievariant lanceert. Die primeur was in in 2018 weggelegd voor – uiteraard – Japan. Al gaat het daar wel maar om één smaak: Coca-Cola Coffee Plus. Die variant is ondertussen ook al in heel wat andere landen zoals Italië, Brazilië, Australië, Vietnam en Turkije te koop.

Het is overigens ook niet de eerste keer dat The Coca-Cola Company experimenteert met koffiesmaak in zijn iconische frisdrank. In 2006 lanceerde het met Coca-Cola BlāK iets gelijkaardigs. Na twee jaar werd de productie daarvan echter stopgezet omdat maar weinig mensen echt fan waren van de smaak.

Lees ook:

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.