Clubhouse verwelkomt nu ook Android-gebruikers

Na langer dan een jaar alleen beschikbaar te zijn geweest voor de iPhone, lanceert gespreksapp Clubhouse nu ook een Android-versie die u kan downloaden in de Play Store, als u in de Verenigde Staten woont tenminste. 

De audio-app, een nieuw sociaal medium waar gebruikers rooms kunnen maken waarin ze het over een bepaald onderwerp hebben, is in een jaar tijd razend populair geworden nadat grote namen als Elon Musk fan bleken te zijn. Maar met Twitter en Facebook, die hun eigen klonen bouwen, kreeg Clubhouse er twee grote concurrenten bij. 

Gebruikers konden Clubhouse alleen maar downloaden op Apple-toestellen en kunnen dat enkel op uitnodiging van andere gebruikers. Maar het aantal downloads van de app is de afgelopen maanden aanzienlijk gedaald. Na een piek in februari met 9,6 miljoen downloads, daalde dat aantal tot 2,7 miljoen in maart en vervolgens tot 900.000 downloads in april, aldus Sensor Tower.

Binnenkort rest van de wereld

Met de langverwachte Android-versie, die naar verwachting wereldwijd een hoop nieuwe gebruikers zal bereiken, hoopt Clubhouse het tij nog te keren. ‘We zullen geleidelijk beginnen (met de uitrol van de Android-app, red.), met de VS vandaag, gevolgd door andere Engelssprekende landen en dan de rest van de wereld’, schrijft het bedrijf in een blogbericht. 

‘Ons plan voor de komende weken is om feedback van de community te verzamelen, eventuele problemen op te lossen en nog een paar laatste functies toe te voegen, zoals betalingen en het aanmaken van clubs, voordat we het op grotere schaal uitrollen.’

‘Met Android geloven we dat Clubhouse completer zal aanvoelen’, voegt Clubhouse eraan toe. ‘We zijn zo dankbaar aan alle Android gebruikers die er zijn voor hun geduld. Of je nu een creator bent, een club organisator, of iemand die gewoon wil verkennen, we zijn zo blij om je te verwelkomen in de gemeenschap.’ (mah)

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.