Facebook komt deze zomer met kloon van Clubhouse

Facebook legt de komende tijd zijn focus volledig op audio. Het bedrijf heeft maandag meerdere producten aangekondigd die de nadruk leggen op spraak in plaats van op tekst, afbeeldingen of video. Het meest opvallende daarbij een soort kloon van het populaire Clubhouse dat tegen de zomer beschikbaar zou zijn.

In het nieuws: Facebook heeft maandag een hele reeks plannen voor de toekomst uit de doeken gedaan. De focus ligt daarbij telkens op wat het bedrijf ‘Social Audio Experiences‘ noemt. Daarbij is onder andere plaats voor een concurrent voor de populaire app Clubhouse. Facebook wil zich ook meer gaan smijten op podcasts.

Hoe zien de plannen van Facebook eruit? De kloon van Clubhouse wordt bij Facebook Live Audio Rooms genoemd. De nieuwe functie wordt de komende tijd getest en zou tegen de zomer voor iedereen beschikbaar moeten zijn.

  • “Wij geloven dat audio een perfecte manier is voor gemeenschappen om zich bezig te houden met onderwerpen die ze belangrijk vinden”, klinkt het bij Facebook. Daarom wil het bedrijf Live Audio Rooms eerst beschikbaar maken in Groepen, iets wat maandelijks door 1,8 miljard mensen wordt gebruikt.
  • Daarnaast zullen Live Audio Rooms ook beschikbaar zijn voor publieke figuren. Zij kunnen op die manier gesprekken hosten met andere publieke figuren, experts en fans.
  • Tot is het de bedoeling om de functie later ook beschikbaar te maken op Messenger zodat je het gemakkelijk met je vrienden kan gebruiken.
  • Dat Facebook op de zomer mikt voor de lancering van zijn Clubhouse-kloon is geen toeval. Clubhouse is op dit moment namelijk zelf druk bezig met zijn app te vernieuwen en verbeteren zodat die door meer mensen, waaronder Android-gebruikers, kan gebruikt worden. Die release op Android komt er waarschijnlijk ook rond de zomer.
Meer