Key takeaways
- Er werden 426.594 volledig elektrische voertuigen aan klanten geleverd.
- Het merk BMW leverde 368.523 volledig elektrische voertuigen met een stijging van 11,6 procent.
- Het merk Rolls-Royce behaalde een groei van 479,6 procent in BEV-verkopen met 1.890 verkochte eenheden.
In 2024 heeft de BMW Group, ondanks een uitdagend marktlandschap, met succes zijn opwaartse traject in de verkoop van elektrische voertuigen (Battery Electric Vehicles, BEV) voortgezet. In totaal werden 426.594 volledig elektrische voertuigen aan klanten geleverd, wat een opmerkelijke groei van 13,5 procent vertegenwoordigt.
Sterke groei
Zowel BMW als MINI lieten een sterke dubbelcijferige BEV-groei zien. BMW leverde 368.523 volledig elektrische voertuigen, een stijging van 11,6 procent, terwijl MINI een stijging van 24,3 procent liet zien met 56.181 verkochte BEV’s. Het merk Rolls-Royce kende ook een aanzienlijke groei en leverde 1.890 BEV’s, een opmerkelijke stijging van 479,6 procent.
Marktuitbreiding
Het merk BMW zag een uitbreiding van het aantal leveringen in alle voertuigaandrijflijnen in internationale markten met uitzondering van China. Jochen Goller, lid van de Raad van Bestuur van BMW AG en verantwoordelijk voor Klant, Merken en Verkoop, verklaarde: “De BMW Group zet zijn groeipad in volledig elektrische voertuigen standvastig voort, zelfs te midden van uitdagende marktomstandigheden. Dit blijkt zowel uit de aanzienlijke groei van de verkoop van BEV’s als uit de duidelijk stijgende trend in nieuwe BEV orders binnen Europa.”
Goller sprak verder het vertrouwen uit dat het bedrijf de verkoop van BEV’s tot in 2025 zal voortzetten, dankzij een robuust en uitgebreid productassortiment.
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!