Autosalon trekt meer dan half miljoen bezoekers

Het Autosalon in Brussels Expo heeft meer dan 500.000 bezoekers over de vloer gekregen. Dat maakte automobielorganisatie Febiac zondagnamiddag op de slotdag van het evenement bekend.

Rond 16.30 uur sprak Febiac al van een succes. ‘Onze ambitie was om 500.000 bezoekers aan te trekken’, zegt Pierre Lalmand, de directeur van het salon. ‘Hoewel het eindresultaat op dit moment nog niet bekend is, is het nu al zeker dat dit symbolische cijfer zal worden bereikt en zelfs overtroffen. Dat mag niet onderschat worden, want de show duurde dit jaar een dag minder lang dan in 2018.’

De 98ste editie van het Autosalon stond onder meer in het teken van alternatieve brandstoffen en aandrijvingen. ‘Ik hoor van al onze exposanten dat deze beurs werd gekenmerkt door een ongekend enthousiasme en een grote interesse van het Belgische publiek voor hybride en elektrische motoren, aldus Lalmand.

Extinction Rebellion

Voorts was ook de zesde editie van de ‘Dream Cars’-tentoonstelling een succes, klinkt het. Die werd bezocht door meer dan een vijfde van de salonbezoekers. Volwassenen die de veertig exclusieve wagens wilden bekijken, moesten daarvoor een toeslag van 7 euro betalen op de normale ticketprijs van 15 euro.

Het Autosalon verliep dit jaar echter niet zonder controverse. Klimaatactivisten van Extinction Rebellion hielden zaterdag – de drukste dag – tientallen acties op standen van verschillende automerken. De politie pakte 185 personen op.

Meer
Markten
Mijn Volglijst
Markten
BEL20