Amerikanen blijven weg van Corona-bier

Door de uitbraak van het coronavirus heeft een deel van de Amerikanen zich ook afgekeerd van het gelijknamige bier, het Mexicaanse Corona in handen van AB InBev.

Uit een rondvraag van onderzoeksbureau 5W Public Relations blijkt dat 38 procent van de Amerikanen verklaarde ‘onder geen beding’ het bier nog te zullen kopen.

14 procent van de respondenten die regelmatig Corona drinken, zegt het nu niet in publiek te zullen bestellen.

16 procent verklaarde zelfs niet zeker te zijn of er een band was tussen het bier en het virus. ‘Dit is een ramp voor het merk’, meent Ronn Torossian van 5WPR. ‘Wie wil nu gelinkt worden aan een virus dat mensen doodt?’.

Een online spotje waarbij een aantal blikjes Corona aanspoelen met de boodschap ‘binnenkort aan land’, kreeg dan weer kritiek wegens ‘smakeloos’.

Maar tegelijk blijkt het Corona-bier ook nog een stevige achterban te hebben die het drankje sowieso blijft steunen. Aan de universiteit van Albany bijvoorbeeld werd een feestje georganiseerd met als thema ‘corona’. De feestvierders dronken er Corona, terwijl ze gezichtsmaskers droegen.

Meer