De voetbalwereld en de gokindustrie raken steeds inniger met elkaar verstrengeld. Bwin wordt de komende drie seizoenen een grote sponsor van twee UEFA-competities, de Europa League en de nieuw opgezette Conference League.
Bwin zegt met de deal zijn positie als “marktleider in verantwoord gokken” te consolideren. Het merk zal te zien zijn op de achtergrondborden tijdens interviews en in de stadions, inclusief reclame boarding, en op de websites en social media van de twee UEFA-competities.
“In het bijzonder zullen de UEFA en bwin initiatieven ondernemen om het verantwoord gokken te promoten de integriteit van de sport te waarborgen”, klinkt het in een persbericht.
“Official betting partner”
De grote gokbedrijven werden enkele jaren geleden massaal sponsor van de voetbalclubs. Maar nu gaat bwin nog een stap verder door een competitie te sponsoren als “official betting partner”.
“Het partnerschap met bwin stelt de UEFA in staat om meer openlijk in contact te treden met de sportweddenschappensector en meer toegang te krijgen tot marktinformatie en ondersteuning vanuit zowel een sportintegriteits- als commercieel perspectief”, klinkt de uitleg van de Europese voetbalfederatie.
Wellicht om mogelijke kritiek te counteren, lanceert bwin meteen ook een de website betresponsibly.info. Dat moet klanten helpen “volledige controle te houden over hun gaming” en de “safer gaming-initiatieven van bwin en moederbedrijf Entain te promoten.”
(lb)
Lees ook: De vicieuze cirkel van gokbedrijven in de voetbalwereld