Kortingscodes blijven nog steeds erg populair om goedkoper online te shoppen

Geschreven met input van Knack

Online shoppen is de laatste jaren enorm populair geworden. Heel veel mensen richten zich tot het internet om er hun aankopen te doen van achter hun computerscherm. Mede door de Coronapandemie beseffen mensen nu pas echt hoe makkelijk het is om hun aankopen online te doen. Maar voor heel veel mensen is het gemak van online shoppen niet de enige trigger. Voor velen onder de online shoppers zijn het vaak de online kortingen die de doorslag geven om hun aankoop online te doen en dus niet in een fysieke winkel. 

Categorie Fashion staat met stip op nummer één

De vele verschillende webshops worden dagelijks bezocht door mensen die op zoek zijn naar bepaalde artikelen en producten. Omdat het via het internet erg makkelijk is om de prijzen met elkaar te vergelijken kan je al snel jouw favoriet artikel aan de laagste prijs aankopen. Zeker voor mensen die op zoek zijn naar kleding is dit erg mooi meegenomen, dat vertelt ook Pieter-Jan Vanneste, oprichter van het kortingscode portaal van Knack / Le Vif. “Dat mensen vaker online gaan shoppen, merken we echt wel aan onze cijfers. Op dit moment bezoeken ongeveer 50.000 mensen maandelijks ons platform, waarvan ongeveer 65% uit Vlaanderen afkomstig is en ongeveer 35% uit Wallonië. Een reden kan zijn dat het aanbod van webshops ook erg is toegenomen de laatste jaren, waardoor de keuze dus ook gewoon veel groter is geworden. Als we één categorie moeten aanduiden die bij ons op één staat volgens het aantal sales, dan is dat zonder twijfel de categorie fashion. Dit zijn vaak ook de partijen die het meest korting aanbieden aan hun bezoekers, iets wat ongetwijfeld erg geapprecieerd wordt bij de shoppingliefhebbers”, aldus Pieter-Jan.

Solden blijven erg belangrijk voor webshops

Dat de solden niet alleen voor de fysieke winkels maar ook voor de webshops zeer belangrijk zijn, merkt Pieter-Jan aan de aanvragen voor extra expsosure die toenemen vlak voor de start van de solden. “De solden zijn inderdaad nog steeds een zeer belangrijke periode voor de online webwinkels. Heel veel webshops geven gedurende het jaar al extra kortingen, maar toch doen ze er met de solden nog graag een schepje bovenop om er zo het maximale uit te halen. Veel adverteerders contacteren ons dan ook met de vraag om extra exposure op te zetten zoals bijvoorbeeld homepage bannering of het schrijven van leuke content op onze blog. Andere webshops bieden ons dan weer exclusieve kortingscodes aan waarmee onze bezoekers goedkoper online kunnen winkelen. Een simpele, maar zeer efficiënte manier om klanten een extra korting te geven”, besluit Pieter-Jan. 

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.