Frank Van der Auwera: Rosé, assepoester wordt koningin

Pink is plots cool. Lang werd hij letterlijk uitgespuwd en verguisd door wijnliefhebbers als een vis-noch-vleeswijn, een oppervlakkig vrouwendrankje, zomerse slobberwijn voor de BBQ of frivole limonade. Maar het voorbije decennium, in een overwegend vlakke wijnmarkt, is roséwijn plots uitgegroeid tot een van de meest lucratieve niches. Tegenwoordig is al één op elke tien flessen die wereldwijd gekraakt worden rosé. En de teller blijft aantikken. Vanwaar die ommekeer?

Rosé is goed op weg

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.